Cytat(sweter @ 9.02.2011, 19:06:39 )

zupełnie nie mam pojęcia jak sprawdzić, czy obiekty stykają/zderzają się.
Jak rozwiązać to algorytmicznie?
Pozdrawiam

A umiesz rozwiązać zadania typu:
Oceń czy dane 2 punkty leża po tej samej stronie prostej danej równaniem parametrycznym.Jaka jest odległość między 2 punktamiObliczyć część wspólną dwóch odcinków leżacych na jednej prostejObliczyć odległość punktu od prostej?
To są przeważnie krótkie wzorki. Tutaj kryje się know-how i z tego sobie wyprowadzisz algorytmy stwierdzania przecieć bardziej złożnych obiektów. Poza tym kolizje prostokątów radykalnie się upraszają gdy założysz ich prostpadłość. Wtedy przecinać się muszą ich rzuty na osie układu.
Ja sobie kiedyś pisałem taki engine. Obiekt poruszał się z pewnym skokiem zależnym od liczby klatek na sekundę i szybkości obiektu. Jeśli w następnym ruchu dochodziło do kolizji, to długość "skoku" była przycinana do krawędzi kolegi wywołującego kolizję ,odpalało się odpowiednie wydarzenie (niszczenie, zmiana "pędu") itp. a koledze w danej iteracji już skoku nie liczono.
Poprawniej byłoby zapewne całkować równania ruchu i rzucać co jakiś czas do renderera, ale to już jest większe pr0