Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: e-mail powitalny
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Tho
Jak zrobić wiadomość przysyłaną do każdego zarejestrowanego użytkownika, gdzie poza powitaniem, hasłem i loginem, dostanie też link w który będzie musiał kliknąć by móc się zalogować?

Wiem że to można zrobić dość łatwo, bo kiedyś to robiłem, niestety już niezbyt pamiętam...
CuteOne
PHPmailer
Macios25
Witam wszystkich.

Ja bym przy rejestracji każdego użytkownika generował unikalny numer 1 do 200.000 i wprowadzał go do bazy danych.
Następnie wysyłałbym ten numer mailem do nowo zarejestrowanego użytkownika.

Ostatnim etapem byłoby stworzenie funkcji, która po zalogowaniu się użytkownika z nieaktywnym kontem wymagałby
podania unikalnego numeru.

Ewentualnie numer ten mógłby być przekazywany przez GET i wtedy znajdować się w linku, który można kliknąć.

Jak widać po postach jestem nowicjuszem i mogę się mylić. wink.gif
melkorm
Cytat
Witam wszystkich.

Ja bym przy rejestracji każdego użytkownika generował unikalny numer 1 do 200.000 i wprowadzał go do bazy danych.
Następnie wysyłałbym ten numer mailem do nowo zarejestrowanego użytkownika.

Ostatnim etapem byłoby stworzenie funkcji, która po zalogowaniu się użytkownika z nieaktywnym kontem wymagałby
podania unikalnego numeru.

Ewentualnie numer ten mógłby być przekazywany przez GET i wtedy znajdować się w linku, który można kliknąć.

Jak widać po postach jestem nowicjuszem i mogę się mylić.

Jeden z gorszych sposobów na to, jaki kiedykolwiek słyszałem biggrin.gif

Ogólnie w linku powinno się przekazać identyfikator użytkownika i hash z jego unikalnych danych by zweryfikować czy to na pewno ten użytkownik.
CuteOne
Tu nie ma co kombinować smile.gif generujesz unikalny hash, który zapisujesz do bazy i wysyłasz mailem - gdy ktoś wejdzie w link sprawdzasz w bazie czy hash istnieje, czy nie jest przedawniony i ustawiasz "status" użytkownika na 1 gdy wszystko gra.. ot cała filozofia
melkorm
Cytat