Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: VPS - obciążenie CPU na wykresie RRDTool
Forum PHP.pl > Forum > Serwery WWW
MarcinUser
Witam,
Szukałem w Internecie informacji na ten temat ale nie mogę rozszyfrować tego wykresu obciążenia procesora.

Co znaczy to 300, 400, 500? Jestem laik w sprawach VPS, wcześniej nie miałem do czynienia z takimi "bajerami".
abort
Uwielbiam wykresy, które nawet fachowcom nic nie powiedzą. O ile możemy się domyślić, że na skali poziomej jest czas (to by sugerował tekst "08:00:00 PM", to nie wiemy, co jest na skali pionowej. Może to być liczba procesów, może to być obciążenie procesora, może to być liczba wątków (threads), ale równie dobrze ilość krów czy świni, które rolnik musi sprzedać, aby dany procesor kupić. Dowiedz się od operatora, co to za wartości sa przedstawiane, bo możliwości interpretacji jest wiele.
Hekko
Jeśli VPSy to najpewniej 100=100% jednego rdzenia. Aczkolwiek dziwi mnie, że wykresy masz takie kwadratowe.
abort
ale dlaczego 100=100%? Wartości pionowe z reguły podaje się z przedrostkami zgodnie z układem SI, w związku z tym, mogłoby to być 100m (czyli 0.1) - i to byłyby chyba sensowniejsze (czyli: 1000 jest równe 100% jednego rdzenia). Ale tego też nie wiemy, bo pionowa skala zawiera tylko liczbę, a nie jest podane, co ta liczba reprezentuje. A spotkałem się też z takim przedstawieniem statystyk, że 1000 to było 100% CPU (czyli że wszystkie rdzenie pracują na maxa). Jak dla mnie, to nic z tego wykresu nadal nie wynika.

A wykresy mogą być takie kwadratowe z powodu znacznego rozciągnięcia osi czasu. Jak się przyjrzysz dokładniej, to pierwsza pionowa linia od prawej, tuż nad czerwonym kwadracikiem, jest identyczna z tą przy "8 PM", a obie są ciutkę inne od reszty. Stawiam na to, że wykres pokazuje ostatnie 20 minut smile.gif
Hekko