Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaki język po PHP?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Michcio_
Witam,
Jakiego języka mogę się nauczyć po PHP? PHP umiem już dobrze i chciałbym nauczyć się jakiegoś nowego języka (w kierunku tworzenia gier). Co możecie zaproponować?
ixpack
Język Angielski.
JustHuman4
JavaScript bardzo miły polecam no i przede wszystkim C++ (trochę nawet podobny do php)
Sephirus
w kierunku tworzenia gier... hmm.. na siłę może być JS i ActionScript do tworzenia gier webowych (html5/flash)...

C++ jak najbardziej

JAVA - na urządzenia mobilne i nie tylko smile.gif

Zależy co lubisz tongue.gif
Lorum3
Sprecyzuj co dokładnie rozumiesz pod pojęciem - tworzenie gier.
Michcio_
Dokładniej programowanie tego wszystkiego, by chodziło. Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.

Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP?
thek
W takim wypadku polecam naukę języka matematyki zaawansowanej smile.gif Algebra wyższa i tak dalej biggrin.gif
wiewiorek
Może C#, wówczas mógłbyś się zabrać za XNA do szybkiego tworzenia gier na Windowsa. Osobiście nie miałem jeszcze styczności z XNA, obiło mi się to o uszy, bo ktoś z moich kolegów pisze z tego pracę magisterską.
vvolv
C++ do tego nauka OpenGL lub DirectX(skoro do gierek) i oczywiście Boost. Przesiadka z PHP na C++ nie będzie łatwa, ale próbuj ; )
JustHuman4
Cytat(Michcio_ @ 18.01.2012, 13:53:48 ) *
Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.

Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP?


Po co pytasz drugi raz to samo, skoro już dostałeś odpowiednie odpowiedzi. Javascript albo flash, lub c++ zależy o jakie gry Ci chodzi, 'przeglądarkowe' czy 'okienkowe'..?
Speedy
Cytat(Michcio_ @ 18.01.2012, 13:53:48 ) *
Dokładniej programowanie tego wszystkiego, by chodziło. Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.

Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP?


Języka polskiego się najpierw naucz!
konole
Cytat(thek @ 18.01.2012, 14:32:25 ) *
W takim wypadku polecam naukę języka matematyki zaawansowanej smile.gif Algebra wyższa i tak dalej biggrin.gif

Double that. Bez rozumienia przekształceń macierzy i operacjach na nich nie masz co myśleć o 3D. smile.gif
prowseed
Triple that. Jesli chcesz w jakis sensowny sposob zapisywac przeksztalcenia dynamiczne obiektow, to warto sie zainteresowac operacjami na tensorach.
sazian
c++ jeśli jesteś masochistą biggrin.gif
C# może i fajny ale tylko na jeden system wink.gif co prawda jest mono ale z tym różnie bywa
więc ja bym proponował jave, nie ma wiele wspólnego z php ale nie jest aż tak dziwna jak c++

poza tym java to nie tylko gry na platformy mobilne co udowodnił minecraft wink.gif
l0ud
A co jest takiego dziwnego w C++? Jeżeli mówimy o w miarę poważnym gamedevie na PC, to używa się właśnei C++. Żeby się nie zniechęcić na początek polecam pisać jakieś proste gry 2D z użyciem najłatwiejszych bibliotek typu SFML, SDL albo Allegro. Tutorialów jest masa.
Przy przesiadce z PHP początki będą najtrudniejsze (jak z typu X zrobić typ Y, co to są pointery, dlaczego sie tutaj wywala?), a później już z górki tongue.gif
rzymek01
W zasadzie, to żadna gra nie jest napisana w 100% w c++,
w c++ napisany jest zazwyczaj silnik (znajdziemy tutaj także czyste C i asemblera), nie oszukujmy się, na początku nikt nie będzie tworzył własnego silnika, tylko skorzysta z gotowego...
a porządne gry mają wsparcie dla języków skryptowych, takich jak Lua, Python, w których pisze się właściwie całą rozgrywkę i testy aplikacji smile.gif

Ale oczywiście, żeby napisać wydajną grę okienkową (jakby się uprzeć, to przeglądarkowe można tez oprzeć na c++), trzeba znać c++,
c++ jest bardzo logicznym i spójnym językiem, jednak nie należy do najprostszych,
jednak jak już poświęcisz mu kilka lat, to odwdzięczy się przejrzystym i wydajnym kodem

Mało osób wie, że większość aplikacji muzycznych także jest pisana w c++ (właściwie to używając gotowych API, ale napisanych własnie w C lub c++),
ponieważ są to programy które potrzebują dużej wydajności - przetwarzanie dużej ilości danych w czasie rzeczywistym
thek
Są osoby na forum, które zaczynały od języków kompilowany i dopiero później poznały PHP smile.gif Ja po drodze nie tylko C/C++ czy TP, ale nawet AC Logo zaliczyłem biggrin.gif Mając takie podstawy chyba każdy skryptowy język pokroju PHP jest kaszką z mleczkiem dla wchodzących w nie. W drugą stronę jest znacznie ciężej. No ale nikt nie zmusza też do tego, byś w razie błędu poprawiał kod źródłowy PHP po Zendzie i własnego forka robił wink.gif
#luq
A ja polecam jednak JS`a smile.gif
Dzięki temu poza browserówkami możesz napisać gierki mobilne a dzięki takim tworą jak Pooki także i aplikację "natywne". Javascript to przyszłość! :]
JustHuman4
JavaScript to nie Java -.-
jacobson
Jezeli chcesz tworzyc samemu silnik graficzny do gier no to openGL (chociaz troche przestarzaly) albo directX. Do tego tak jak poprzednicy mowili C# i XNA (tylko troche mono). Java jest spoko ale moim zdaniem przy projektach desktopowych troche .. "ssie". Desktopowo zawsze C++. Jezeli chcesz webowe no to actionscript, flash... moze najpierw sprecyzuj co potrzebujesz to bardziej moze uda sie nakierowac.
#luq
Cytat(JustHuman4 @ 20.01.2012, 10:56:53 ) *
JavaScript to nie Java -.-

To do mnie? biggrin.gif
thek
@ #luq: kolega jak widać tamten nawet "nie miał czasu" zajrzeć pod podany przez Ciebie link wink.gif No cóż... Java to nie JS, ale to nie znaczy, że z takim podanym przez Ciebie pooki, nie można napisać aplikacji desktop z użyciem HTML5, CSS3 i JS, co zresztą na wspomnianej stronie jest zaznaczone. Ot... Chłopak popisał się ignorancją, ale trzeba mu wybaczyć, wiele osób nie widzi różnicy.
rzymek01
#luq, fajnie wiedzieć, że coś takiego istnieje smile.gif nawet konkurs na grę rozpisali :]

Cytat
Jezeli chcesz tworzyc samemu silnik graficzny do gier no to openGL (chociaz troche przestarzaly)

to prawda, że openGL rozwija się wolniej od directX-a, ale nie można powiedzieć, że jest przestarzały
#luq
Cytat(rzymek01 @ 20.01.2012, 18:56:02 ) *
#luq, fajnie wiedzieć, że coś takiego istnieje smile.gif nawet konkurs na grę rozpisali :]


To już drugi smile.gif Będę nieskromny i powiem, że w pierwszym, z resztą teamu, wyhaczyliśmy nawet wyróżnienie :]
Pokki jest fajne, proste, dokumentacja jest dobra więc z czystym sercem mogę polecić smile.gif
sazian
może i fajne ale na dzień doby dostaje komunikat
Cytat
Sorry, Pokki does not support your operating system.
#luq
Cytat(sazian @ 22.01.2012, 18:37:31 ) *
może i fajne ale na dzień doby dostaje komunikat

A co masz za system?
sazian
Ubuntu 10.04 LTS
Albaniusz
Po PHP najlepiej wziąć się za Java, potem C#, ew. C++ z ciekawości, żeby zobaczyć, jak to kiedyś było.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.