W zasadzie, to żadna gra nie jest napisana w 100% w c++,
w c++ napisany jest zazwyczaj silnik (znajdziemy tutaj także czyste C i asemblera), nie oszukujmy się, na początku nikt nie będzie tworzył własnego silnika, tylko skorzysta z gotowego...
a porządne gry mają wsparcie dla języków skryptowych, takich jak Lua, Python, w których pisze się właściwie całą rozgrywkę i testy aplikacji

Ale oczywiście, żeby napisać wydajną grę okienkową (jakby się uprzeć, to przeglądarkowe można tez oprzeć na c++), trzeba znać c++,
c++ jest bardzo logicznym i spójnym językiem, jednak nie należy do najprostszych,
jednak jak już poświęcisz mu kilka lat, to odwdzięczy się przejrzystym i wydajnym kodem
Mało osób wie, że większość aplikacji muzycznych także jest pisana w c++ (właściwie to używając gotowych API, ale napisanych własnie w C lub c++),
ponieważ są to programy które potrzebują dużej wydajności - przetwarzanie dużej ilości danych w czasie rzeczywistym