Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [ZendFramework] zend_form
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
larson7221
Witam jestem początkującym w zend framework i jestem ciekawy jak można w tym frameworku zrobić coś takiego
jak jest w panelach administracyjnych czyli np przy wyświetlaniu newsów
[checkbox] | np tytuł | opcje
<input type="submit" value="usuń zaznaczone" >

dotychczas programując w PHP robiłem to bardzo prosto
jakaś tam pętla
  1. while($r=mysql_fetch_array($query))
  2. {
  3. echo '<input type="checkbox" name="usun[]" value="'.$r['id'].'">';
  4. // tutaj jakieś nazwy itp
  5. }

no wiecie w każdym razie o co mi chodzi . W zendzie formularze robi się za pomocą
zend form można sobie zrobić tam klasę popuzupełniąć to metodami i wyświetlić do widoku
A co z formularzami tego typu jak ja podałem ? czyli generowanymi z bazy danych
mam to zrobić w widoku czy jest jakiś ładniejszy sposób na to ?

jeśli ktoś by był tak miły i miał to w swoich projektach proszę o przykładowe rozwiązanie ja już sobię oblukam jak to jest zrobione pozdrawiam ;D

ps sorki za taki chaos w moim pytaniu
Pilsener
Normalnie w Zend _Form robisz:
  1. $model = new Model();
  2. $data = $model->getData();
  3. //używasz $data w pętli

Parametry do formularza (jeśli jakieś są) przekazuje przez kontroler i konstruktor formularza. Ale pewnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby robić to bezpośrednio w formularzu. Można też w kontrolerze obrabiać fomularz:
  1. $form = new Zend_Form();
  2. //add option to list_something form element
  3. $form->list_something->addOption('key','value');

larson7221
dzięki , trochę mi rozjaśniłeś sprawę jak wrócę do domu to się pobawię wink.gif

1. <?php
  2.  
  3. class Application_Form_Newssedit extends Zend_Form
  4. {
  5.  
  6. public function init()
  7. {
  8. $model = new Application_Model_DbTable_News();
  9. $row = $model->selectNews();
  10. foreach($row as $option=>$op)
  11. {
  12.