chfast
11.09.2004, 14:50:32
Witam.
Projektując nowy system to obsługi błędów postanowiłem sobie, że komunikaty błędów będę przechowywał w osobnym pliku i będę się do nich odnosił przez odpowiednie identyfikatory. Dzięki temu będe mógł bardzo łatwo edytować te komunikaty i stworzyć dodatkowe pliki do obsługi innych języków.
Teraz jednak mam wątpliwości czy tworzenie takiego rozwiązania nie jest tylko stratą czasu i niepotrzebną komplikacją. Bo przecież takie błędy służa przede wszystkim programistom, a oni to już napewno przyzwyczaili się do komunikatów w języku angileskim. Dla zwykłego użytkownika nie ma większego znaczenia, czy komunikat jest po polsku, czy po angielsku. I tak jedyne co może zrobić w przypadku poważnego błędu to zamknąć strone.
Zastanawiam się, co o tym myślicie...
anas
11.09.2004, 17:48:19
Hej.
Zależy co rozumiesz przez obsługę błędów:
Ja np. informuję często, że niepoprawnie ktoś wprowadził adres Email, czy nie wypełnił wymaganego pola w formularzu, lub nie zaznaczył opcji która potwierdza wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, itd itd. - a to dużo mówi użytkownikowi, a ja nie muszę spędzać czasu na tłumaczeniu dlaczego tak, a nie tak.
Jeśli chodzi o błędy typu połączenie z bazą nie powiodło się, lub inne natury czysto technicznej to również wydaje mi się, że tłumaczenie jest wskazane(w przypadku aplikacji wielojęzycznej), gdyż użytkownik będzie mógł powiadomić swojego administratora i podpowiedzieć mu odczytując ten komunikat, gdzie ma szukać błędu.
Rozwiązanie oparte o pliki z wersjami językowymi jest jak najbardziej użyteczne, można także przechowywać je w bazie czy innej strukturze danych, to już Twoja indywidualna sprawa, ale komunikowanie o błedach i pisanie aplikacji debiloodpornych to zawsze dobry pomysł.
pozdrawiam
anas
chfast
11.09.2004, 20:36:41
Nie chodzi mi o komunikaty do użytkowników dotyczących ich użytkowania strony, bo takie sprawy zamierzam rozwiązywać osobno i nie łączyć ich z typowymi błędami. Chodzi mi o typowe błędy php, np. trigger_error, czy coś w tym stylu, które można obsługiwać przez error handler.
kicaj
11.09.2004, 21:02:11
Mysle ze nie ma sensu. Zrob albo w angielskim (jak jest zazwyczaj) lub w jezyku jakim bedzie strona.
M4chu
11.09.2004, 21:23:59
Imo ma sens - jak jakis komuniakt Ci sie nie spodoba to zmieniasz w jednym miejscu zamiast we wszystkich plikach
chfast
11.09.2004, 23:30:51
Cytat(M4chu @ 2004-09-11 21:23:59)
Imo ma sens - jak jakis komuniakt Ci sie nie spodoba to zmieniasz w jednym miejscu zamiast we wszystkich plikach

Narazie nie spotkałem się z tym, żeby jakiś komunikat mi się powtarzał. Ale trzymanie ich wszystkich w jednym pliku faktycznie ułatwiłoby poźniejsze modyfikacje (kiedy np. uznam, że inna treść będzie lepiej wyjaśniała problem).
hawk
12.09.2004, 09:19:17
W wypadku błędów katastrofalnych (po których i tak przerywamy działanie skryptu) w zasadzie nie można mówić o stracie czasu. Wydajność jest bez znaczenia. I tak skrypt się nie wykona, i tak taka sytuacja nie powinna w ogóle mieć miejsca w działającym już serwisie.
Więc czemu nie? Jedyny koszt to trochę czasu programisty.
chfast
12.09.2004, 09:41:48
Cytat(hawk @ 2004-09-12 09:19:17)
Więc czemu nie? Jedyny koszt to trochę czasu programisty.
No własnie o takie koszty mi przede wszystkim chodziło
Z drugiej strony, biorąc pod uwagę, że ten temat trwa już drugi dzień, dawno już bym to skończył pisać.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę
kliknij tutaj.