Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]Problem z dodaniem wartości do bazy
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
psycho1488
Witam. Mam problem z dodawaniem wartości do bazy. A mianowicie, jeżeli przekazuje wartości pobrane z formularza poprzez nazwy zmiennych, to nie są one dodawane do bazy ;( Pod spodem kawałek kodu. Jestem bardzo początkujący, i prosiłbym o wytłumaczenie, dlaczego tak się dzieje.
  1. <form method="post" action="<?$_SERVER['PHP_SELF']?>">
  2. Imie:<br/>
  3. <input type="text" name="imie"/><br/>
  4. Nazwisko:<br/>
  5. <input type="text" name="nazwisko"/><br/>
  6. Wiek:<br/>
  7. <input type="text" name="wiek"/><br/>
  8. <input type="submit" value="Dodaj"/>
  9. <input type="hidden" name="submit" value="1"/>
  10. </form>

1. <?php
  2.  
  3. if (isset($_POST['submit'])){
  4.  
  5. $imie=$_POST['imie'];
  6. $nazwisko=$_POST['nazwisko'];
  7. $wiek=$_POST['wiek'];
  8.  
  9. @ $conn= mysql_connect('localhost','root','password') or die ('Error: '. mysql_error());
  10. mysql_query('create database baza1',$conn);
  11. mysql_select_db('baza1',$conn);
  12. mysql_query('create table testowa (id int NOT NULL AUTO_INCREMENT, PRIMARY KEY(id), imie varchar(15), nazwisko varchar(25), wiek int)', $conn);
  13.  
  14. mysql_query("insert into testowa (imie, nazwisko, wiek) values ($imie, $nazwisko, $wiek)", $conn);
  15. mysql_close($conn);
  16. }
nospor
Do kazdego mysql_qyery dopisz die(mysql_error)

mysql_query(.......) or die(mysql_error());
psycho1488
Dodałem te or die(mysql_error()) wszędzie tak jak mówiłeś. Ale poskutkowało to tylko tym, że dostaję taki komunikat "Unknown column 'borys' in 'field list'", a dane i tak nie zostają dodane.
nospor
No i tym właśnie mialo zaskutkować. Teraz widzisz wyraźnie jak na dłoni jaki masz bład: nie isntieje kolumna borys

A dzieki temu widac co zrobiles źle
nie: mysql_query("insert into testowa (imie, nazwisko, wiek) values ($imie, $nazwisko, $wiek)", $conn);