Hej,
zaczęło mnie zastanawiać jak zbudowane są takie gry i chodzi mi tutaj konkretnie o wszelkiego rodzaju odliczanie.
To, że jeżeli ktoś buduje budynek i wtedy idzie powiedzmy do bazy zapytanie wpisujące godzinę końca, a potem przy wyświetlaniu strony JS sobie odlicza i przeładowuje stronę i potem idzie wpis do bazy, jest dla mnie w miarę logiczne (nie wiem czy tak jest w prawdziwych grach ale takie rozwiązanie wpadło mi do głowy).
Natomiast jak to się ma do surowców?
Mamy w bazie ileś tam okularów. Produkcja to 3600 okularów na godzinę. I co teraz w przypadku gier, które dynamicznie pokazują ilość surowców (wydaje mi się, że w Ogame chyba tak było)? Jak to się odbywa? Zwykły licznik JS i...? No bo zapytania do bazy co sekunde wpisujące kolejne ilości zarżnęły by serwer...
Wie ktoś jak to jest zorganizowane?