Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Jak zmienić nazwę miesiąca w dacie?
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
kornmorgue
Kod daty (wyświetla tylko miesiąc) wykorzystywany jest w Wordpress.

1. foreach($months as $month) {
  2. setlocale(LC_TIME, 'pl_PL.UTF-8');
  3. echo '<li class=miesiac>' . strftime( '%B', mktime(0, 0, 0, $month) ) . ' </li>';
  4. $displaymonth = true;

Chciałbym, aby data wyświetlana była w formacie: - Styczeń, Luty, Marzec itd. Teraz jest: - Stycznia, Lutego, Marca... Ktoś pomoże? Jeśli to możliwe, to proszę o łopatologiczne wyjaśnienie. Jestem zielony w te klocki.
adrianpl20
nie da rady zmienić na taką formę jaką chcesz, ale możesz zrobić tablicę z nazwami miesięcy już z formą, która Ci odpowiada i z tablicy wstawiać nazwę.

1. $array_months = array(
  2. 'Styczeń', 'Luty', 'Marzec' // itd...
  3. );
  4.  
  5. setlocale(LC_TIME, 'pl_PL.UTF-8');
  6. $displaymonth = true;
  7.  
  8. foreach($months as $month) {
  9.  
  10. echo '<li class=miesiac>' . $array_months[$month] . ' </li>';
  11. }
kornmorgue
Gdy dodałem kod, który podałeś, wyświetlała się tylko biała strona. Kombinowałem jak mogłem i dodałem go w takiej postaci:

2. 'Styczeń', 'Luty', 'Marzec', 'Kwiecień', 'Maj', 'Czerwiec', 'Lipiec', 'Sierpień', 'Wrzesień', 'Październik', 'Listopad', 'Grudzień'
  3. );
  4. foreach($months as $month) {
  5. setlocale(LC_TIME, 'pl_PL.UTF-8');
  6. echo '<li class=miesiac>' . $array_months[$month] . ' </li>';
  7. $displaymonth = true;

Okazało się, że wyświetlany był miesiąc później niż został dodany wpis (jeśli dodany był we wrześniu, pojawiał się październik), a w dodatku nie wyświetlał się grudzień. Zacząłem więc $array_months od miesiąca grudnia.

2. 'Grudzień', 'Luty', 'Marzec', 'Kwiecień', 'Maj', 'Czerwiec', 'Lipiec', 'Sierpień', 'Wrzesień', 'Październik', 'Listopad'
  3. );
  4.