aras785
24.09.2015, 22:04:37
Cześć.
Idę do nowej firmy i na początku proponowano mi umowę o pracę na kwotę XXXX zł.
Parę dni przed rozpoczęciem pracy u nowego pracodawcy (sp. z o.o.) dostaję ofertę abym założył firmę jednoosobową i poszedł znimi na umowę współpracę i uwaga za kwotę XXXX zł + koszty które poniosę z prowadzenia firmy (zus i co jeszcze?) ale ogólnie ma wyjść na czysto to samo XXXX zł (co na umowie o pracę).
Dostałem też informację, że w umowie o współpracy będę miał normalnie urlop itd. jak na umowie o pracę.
Nie znam się na tym za bardzo i proszę napiszcie mi co sądzicie o takiej sytuacji? Jakie będę miał ukryte problemy z prowadzeniem własnej działalności (sytuacja j.w).
Dzięki!
Damonsson
25.09.2015, 00:10:36
Przy wyższych kwotach wynagrodzenia to częsta praktyka, choć też zależy od polityki firmy.
Koszta: ZUS, cały VAT (zawsze zakładam, że nic sobie nie odliczę), dochodowy, księgowość i to tyle. Problemów raczej nie ma, wszystko załatwia za Ciebie księgowa, którą Ci opłacają. Tylko koniecznie weź SWOJĄ księgową, firma nie musi wiedzieć, że odliczyłeś sobie cały VAT, czy wystawiasz inne faktury (zawsze będzie kłuć w oczy). No i zawsze mówisz firmie, że masz tylko przychód od nich, żadnego innego.
aras785
25.09.2015, 00:15:02
Dziękuje za odpowiedź.
DG ma jakąś przewagę nad umową o prace? Bo kwoty będą identyczne i raczej zaliczają się do średnich niż wysokich. Pytam bo zawsze pracowałem na etacie i teraz może czekać mnie zmiana i chciałbym aby była na lepsze.
Damonsson
25.09.2015, 01:02:07
Tylko dla pracodawcy, Tobie to bez różnicy w sumie.
Kwoty są bardzo szacunkowe dla etatu, nie chcę mi się liczyć o tej godzinie wybacz
Chcesz zarobić 6.500zł zupełnie na czysto po wszelkich opłatach, realne netto.
Dla etatu pracodawca musi zapłacić z 11.000zł
A fakturę musisz wystawić tylko na kwotę ~8.800 netto, to jest tam niecałe 11.000 brutto tylko on sobie ten VAT odzyska, więc jest 2.000 do przodu.
Pyton_000
25.09.2015, 06:40:37