Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Problem z sesjami
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
xsalok
Witam!

Próbuję włączyć sesje do mojego skryptu logowania i jako że jestem początkujący napotkałem na pewien problem. Otóż po udanym logowaniu i zapisaniu do zmiennej
  1. $_SESSION['login']
loginu wpisanego przez użytkownika, na stronie do której przekierowuje chcę zrobić proste potwierdzenie logowania z napisem 'Witaj $_SESSION['login'] !'. Jednak php zwraca mi informację :Undefined variable: _SESSION in C:\xampp\htdocs\php_new\zalogowany.php on line 4, tj że zmienna nie została zdefiniowana.

Części listigów plików:
1. funkcja odpowiedzialna za logowanie z klasy User
  1. function log_in(){
  2.  
  3. if ($this->db->connect()){
  4. $sql = "SELECT * FROM `users` WHERE `login` = '".mysql_real_escape_string($this->login)."' AND `password` = '".mysql_real_escape_string(md5($this->password))."' ";
  5. if(mysql_num_rows($this->db->select($sql))==1){
  6.  
  7.  
  8. $_SESSION['login']=$this->login;
  9. $_SESSION['zalogowany']=true;
  10. header("Location: zalogowany.php");
  11.  
  12. }
  13. else{
  14. echo'Niepoprawne dane logowania';
  15. }
  16.  
  17. }
  18. }

2. strona do wyświetlenia po zalogowaniu się
  1. <?php
  2.  
  3. echo'Logowanie zakończone sukcesem';
  4. echo ' Witaj ' .$_SESSION['login']. '!';
  5. echo '<button><a href="index.html">start</a></button>';
  6. ?>

Sesje otwieram w pliku z formularzem, który działa poprawnie. Wiem że używam kilku przestarzałych metod ale dopiero rozpoczynam swoją zabawę z PHP
goartur
Zapomniałeś zdefiniować session_start
miki22
Na każdej stronie, na której mają być wykorzystywane zmienne z $_SESSION, musisz wcześniej uruchomić sesję czyli dać: session_start();
Aby bezsensownie nie uruchamiać sesji na każdej stronie jeśli klient nie jest zalogowany a przegląda tę stronę możesz dać to w if-ie, który by sprawdzał, czy jest coockie 'PHPSESSID' a więc czy już była założona sesja: