Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Losowe wybieranie
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
brekmar
Cze, mam problem, jestem poczatkujacym programista w php i nie wiem jak zrobic pewien skrypt. Otoz mam np: 10 liczb oznaczonych kolejno zmiennymi i chce zeby program mi wylosowal jedna z nich. Prosze o pomoc niech mi ktos napisze taki skrypt.
crash
rand" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual(1, 10);
Kshyhoo
Jesteś początkującym programistą i na samym początku nabierasz złe nawyki! Zaproponuj jakieś rozwiązanie, przedstaw je i poproś o pomoc.
  1. <?php
  2. echo&#092;"Losowanie liczb losowo: \";
  3. #tablica zawierająca liczby
  4. $liczby = array(&#092;"0\", \"1\", \"2\", \"3\", \"4\", \"5\", \"6\", \"7\", \"8\", \"9\"); 
  5.  
  6. #inicjujemy generator liczb losowych 
  7. srand ((float) microtime() * 10000000); 
  8.  
  9. #wybieramy jedeną losową liczbę z tablicy 
  10. $liczby = $liczby[array_rand($liczby)]; 
  11.  
  12. #wyświetlamy losową liczbę 
  13. echo &#092;"[ $liczby ]\";
  14. ?>

Też jestem początkujący, ale staram sie myśleć...

P.S. jak brakuje Ci kasy, idziesz pod kościół, bo tak najłatwiej?
bela
Cytat
Forum zostało utworzone z myślą o wszystkich koderach php, ktorzy zajmują się tworzeniem klas, algorytmów i funkcji w php. Kilka zasad panujących na tym forum:

* umieszczamy tylko i wyłącznie kod swojego autorstwa
      * przed tematem dodajemy odpowiednie prefixy [ klasa ], [ funkcja ] lub [ algorytm ]
      * autor musi jasno okreslic do czego służy klasa, funkcja lub algorytm (nie wklejamy tylko kodu)
      * dobrym zwyczajem jest okomentowanie kodu według specyfikacji phpDocumentator
      * jeżeli autor uaktualnia swoj kod, powinien go przeedytowac w pierwszym poscie lub dodac nowy post z nowym zrodlem.
      * jedna klasa, algorytm, funkcja == 1 topik. Jezeli ktos chce dodac swoja wizje kodu prosze napisac nowy topik.

Propozycje zmian treści powyższego ogłoszenia proszę na PW.

gdzie jest moderator ?
kszychu