Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: wczepienie pływającej ramki w kod php
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Gość_Piotrek
Witam, mam pewien problem, ze stworzeniem swojej strony www. Nie znam się za dobrze na php, więc może się okazać, że mój problem jest bardzo błahy... mimo wszystko proszę o pomoc, bo nie potrafię sobie z nim poradzić.

1. <?
  2. if(!isset($id)){
  3. include("glowna.php");
  4. } else {
  5. if($id==0){
  6. include("glowna.php");
  7. }else if($id==1){
  8. include("wrzepaz.php");
  9. }else{
  10.  echo "Brak treści o podanym ID";
  11. }
  12. }
  13. ?>

ten "Skrypt" smile.gif - ma za zadanie wstawić odpowiednią stronę w odpowiednie miejscu, w zależności od klikniętego odsyłacza. Chciałbym zrobić, żeby ta strona co się wczytuje, - w tym przypadku glowna.php - wczytywała się w pływającej ramce, lub jakiś inny sposób, żeby po prawej stronie był suwak wyłącznie do wczytanego pliku, a nie do całej strony ! Bo jeśli tworzyłbym to w tradycyjny sposób - ten jaki znam, liczba plików na stronie byłaby podwójna - jeden plik na polecenie IFRame w html, a drugi ten co zostanie wczytany. Jeśli rozumiecie mój problem proszę o pomoc !
s_w_ir
  1. <?
  2. if(!isset($id)){
  3.   echo("<iframe src=glowna.php>");
  4.   include 'glowna.php';
  5.   echo("</iframe>");
  6. } else {
  7.   if($id==0){
  8. echo("<iframe src=glowna.php>");
  9.   include 'glowna.php';
  10.   echo("</iframe>");
  11.     }else if($id==1){
  12.     echo("<iframe src=wrzepaz.php>");
  13.   include 'wrzepaz.php';
  14.   echo("</iframe>");
  15.     }else{
  16.      echo "Brak treści o podanym ID";
  17.     }
  18. }
  19. ?>
****edit

Sprawdzałem to. U mnie działa.

Można użyć tego bez include, i też będzie działać. Jęsli będzie include tak jak tu to wtedy gdy ktoś nie ma obsługi pływających ramek(dziś rzadki przypadek) wtedy też zobaczy to co powinien zobaczyć wynik dziłania skryptu w tym wypadku glowna.php lub wprzedaz.php.
Gość_Piotrek