Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pobranie informacji ze strony www
Forum PHP.pl > Forum > PHP
dekrzycho
Witam,
Hmmm tak się zastanawiałem czy można w php pobar wartość liczbową z jakiejść strony www, np kurs euro ze strony NBP a następnie automatycznie odświerzać wg, ustalonej godziny. Jestem początkujący i zastanawiam się czy można coś takiego zrobić?questionmark.gif Nie mam żadnego skryptu.. może macie jakieś przykłady albo pomysł jak to zrobić.... Pozdrawiam
konys
Można - musisz wczytać zawartość strony do php (
  1. <?php
  2. $fd = fopen('http://www.gdzies.w.sieci.com','r');
  3. ?>
i parsować dane jak z normalnego pliku. Spreparowany wynik wyświetlasz u siebie na stronie. Skrypt parsowania umieszczasz w cronie, żeby się co określony czas odświeżał. Warto jeszcze zadbać o legalność pobierania danych z konkretnej witryny...
nickers
Czesto strony pozwalaja na pobranie danych w formacie XML. NBP podaje tak kursy walut.

Wtedy odswiezanie jest b. szybkie.
chomiczek
Tutaj masz linke do kursów walut.. na dole jest XML, problem taki, że jego nazwa się zmienia.

@konys fopen jest bardzo często poblokowane na serwerze.. popatrz na curl i tego używaj. Z tą funkcja nie ma problemu
konys
@chomiczek Dzięki za radę, jednak jak piszą w manualu:
Cytat
In order to use the CURL functions you need to install the CURL package.
Nie ma róży bez ognia smile.gif
chomiczek
Z reguły jest ta funkcja zainstalowana.. ja przynajmniej się nie spotkałem, żeby było inaczej.
dekrzycho
Cytat(chomiczek @ 2006-03-06 13:43:09)
Z reguły jest ta funkcja zainstalowana.. ja przynajmniej się nie spotkałem, żeby było inaczej.

Dzięki za podpowiedzi...
Pomogliście mi bardzo. Ale przyznam się że jestem początkujący i niebardzo wiem jak to się robi....
Może znacie linki ze stronami gdize takie skrypty działają, lub macie takie skrypty gotowe..
Za pomoc będę wdzięczny..