Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Widok - problem natury projektowej
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Object-oriented programming
Crazy_Ivan
Na początku zaznaczam ze jestem początkujący w tematyce obiektowej.

Powiedzmy ze mam front controller który wybiera kontroler tworzy obiekt danej klasy i wywołuje dana metodę.
Powiedzmy ze dana klasa jest controllerem newsow , a metoda pobiera 10 najnowszych newsow. Oczywście idzie zapytanie do modelu o dane i i przekazuje widokowi. I wszystko pięknie ładnie winksmiley.jpg ale powiedzmy ze chce wykorzystać SMARTY do widoku , i niby wszystko cacy tworze obiekt , wysyłam zmienne i daje display. Jednak jeśli ja na stronie z newsami chce jeszcze w jakiejś kolumnie mieć dodatkowe rzeczy nie związane z modułem newsów np. 10 najnowszych dodanych plików i np. 10 najnowszych artów. Mam stworzyć 'ręcznie' obiekt do plików i obiekt artów przed wywołania front controllera ? a może stworzyć jakiś łańcuch akcji ktore mają się jeszcze wywołać i umieścić to w metodzie od newsów. Ale żeby takie coś zrobić to jedynie co mi przychodzi to jakiś wielki pojemnik na dane taka mega tablica ogólnodostępna do której pakowali byśmy wszystkie dane które maja być wyświetlane w widoku a następnie utworzyć obiekt smarty wysłać zmienne i wyświetlić szablon.

Nie wiem jak się za to zabrać.
Cysiaczek
Łańcuch akcji to wg. mnie najlepsze rozwiązanie. Poszukaj na forum - ostatnio było o tym kilka topików w oop i pro i chyba też w 'gotowe rozwiązanie' coś było.

Pozdrawiam.
Crazy_Ivan