Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP] Moduł do odbioru i wysyłki smsów
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
albercik
Proszę nie bić, jestem początkujący withstupidsmiley.gif . Na serwerku zainstalowałem Gammu - program do obsługi telefonu. Napisałem do niego prostą bramkę do wysyłania smsów itd. Chcę pójśc za ciosem i zrobić dość skomplikowany mechanizm, mianowicie: poprzez odpowiednie komendy w Gammu i wykorzystanie exec'a PHP odpaliłem kilka ciekawych funkcji, między innymi zczytywanie z telefonu smsów. Smsy zczytują się w takiej oto formie:
Kod
Location 2, folder "Inbox", SIM memory, Inbox folder
SMS message
SMSC number      : "+48602951111"
Sent             : czw 13 wrz 2007 18:46:54  +0200
Coding           : Default GSM alphabet (no compression)
Remote number(s) : "+48602588587"
Status           : UnRead

treść smsa 2

Location 4, folder "Inbox", SIM memory, Inbox folder
SMS message
SMSC number      : "+48602951111"
Sent             : czw 13 wrz 2007 18:47:16  +0200
Coding           : Default GSM alphabet (no compression)
Remote number(s) : "+48602588587"
Status           : UnRead

treść smsa 4

Location oznacza pozycję w inbox w komórce . W tym miejscu potrzebuję pomocy, ponieważ w moich planach jest coś takiego : przy pomocy PHP zczytuję ten plik i tworzę dynamicznie stronę , na której są jeden pod drugim smsy , przy każym z nich trzy przyciski : "zapisz", "usuń" oraz "odpowiedz". Wszystko co związane z obsługą Gammu przez PHP nie jest trudne, problemem jest dla mnie wyciągnąć dane tak, aby przycisk "zapisz" zapisał całego smsa do pliku tekstowego z jakimś nadanym numerem, przycisk "usuń" wyciągnął mi cyfrę obok Location natomiast przycisk "odpowiedz" wyciągnął numer telefonu oraz treść smsa . Dla mnie to jest zbyt skomplikowane....
qqrq
Szkoda, że zapisałeś to do pliku. Trzeba było wybrać bazę danych - operacje na niej są nie dość że szybsze, to wygodniejsze.

A w tej sytuacji proponuję zainteresować się funkcjami: