Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]Sklep internetowy - wykazd przedmiotów
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Nash64
Witam,

Pisze swój sklep internetowy i natrafiłem na problem. Polega on na tym, że produkty sprzedawane w sklepie są wyciagane z bazy mySQL, w tabeli jeden pod drugim i wyglądają jednakowo. Chciałem to teraz przerobić i zrobić tak, że przykładowo produkt z opisem na samej górze bedzie miał tło szare, a produkt niżej tło białe, nastepnie szare i znowu białe... Tak, żeby to się odrózniało. Domyślam sie, ze trzeba zrobić pętle ale nie znam się na tyle w PHP i nie umie sobie z tym poradzic.

Drugie pytanie:
Jak zrobić, aby wyświetlały się losowo wybrane produkty np. 10 na głównej stronie sklepu? Za każdym odświeżeniem aby były inne...

Pozdrawiam.
Fifi209
Tutaj prosi się o pomoc nie o gotowca, pokaż jak próbowałeś.

Pierwsze mniej więcej coś takiego możesz dać.

1.  
  2. $i=0;
  3.  
  4. while() {
  5. if ($i % 1) {
  6. // białe
  7. $i=0;
  8. }else{
  9. //szare
  10. $i++;
  11. }
  12. }
Nash64
  1. for($i=0; 2 > $i; $i++)
  2.  
  3. {
  4. echo '<center><table align="center" valign="top" class="'.(($i%2==0) ? 'tabelaprodukt1' : 'tabelaprodukt2').'" cellspacing="0" cellpadding="0" style="border-spacing:0px;" ><tr>';
  5. }

zrobiłem tak.

Problem polega na tym, ze jedna tabela jest zapełniona, następna pusta, kolejna zapełniona itd.. ogółem zapełnione sa te z tym samym tłem..

Może ktoś wie co robie źle?
Max Damage
Jeśli chcesz mieć kolory naprzemienne w wierszach to nadaj odpowiednią klase dla tr.
Możesz pobierać losowe rekordy za pomocą funkcji rand() mysqla. Jak to ma się do wydajności nie wiem, nie korzystałem.
r4xz

Cytat(Nash64 @ 19.11.2009, 13:42:12 ) *
Drugie pytanie:
Jak zrobić, aby wyświetlały się losowo wybrane produkty np. 10 na głównej stronie sklepu? Za każdym odświeżeniem aby były inne...

mysql_query("blablabla ORDER BY RAND() LIMIT 0, 10");