Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ocena portfolio
Forum PHP.pl > Inne > Oceny
Poker
Witam serdecznie,

W nowym roku planuję rozpocząc własną działalnośc gospodarczą tak więc postanowiłem już zabrac się za stworzenie własnego portfolio, pierwszy raz spróbowałem swoich sił z HTML5.


TUTAJ SZABLON

Design wykonałem samodzielnie oraz wstępne kodowanie wykonałem samodzielnie.

Przy tworzeniu szablonu w dużej mierze inspirowałem się : http://themeforest.net/item/exiria-xhtmlcss-portfolio-and-business-theme/full_screen_preview/130063 ://http://themeforest.net/item/exiria-...preview/130063 ://http://themeforest.net/item/exiria-...preview/130063 ://http://themeforest.net/item/exiria-...preview/130063 przerobiłem jednak owy szablon według własnych potrzeb, z samego szablonu skopiowałem jedynie kolorystykę fontów, ikonki które są darmowe oraz pomysł.


Pozostałe podstrony będą już moim autorskim projektem.

Szablon sprawdziłem do tej pory na: IE 8, Opera 10.61, Firefox 3.6.12, Safari 5.01, Chrome 7.0.517.44 (wynik - poprawne wyświetlanie). Jeżeli ktoś ma dostęp do innych wersji przeglądarek to proszę o sprawdzenie, przedewszystkim zależy mi na IE 7 oraz 9.


Bardzo proszę o pomoc w naprawie ewentualnych błędów.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.


ps. 1 Oczywiście wiem, że nie ma zbyt dużej ilości kodu, ale chciałbym już na początku wiedziec jakie błędy popełniam.
ps. 2 Postaram się w tym tygodniu stworzyc pozostałe podstrony tak więc prześlę je również do oceny.
wookieb
Dlaczego firma która MUSI kojarzyć się z kreatywnością korzysta z utartych schematów (taki układ widziałem już setki razy) oraz w nazwie umieszcza nie kreatywny suffix "Studio"?

Wiesz ile jest firm <brand> Studio? <brand> Media, <brand> Design ? Mnóstwo! Gdzie te kreatywność? Wiem, że kiedyś w książkach o super marketingu, super cool w super firmach itd trąbi się, że nazwa firmy musi się kojarzyć z dziedziną w jakiej działa firma co jest absolutną bzdurą! Nie wyobrażam sobie firmy "Adidas shoes" bo to z góry skazuje ją tylko na produkty obuwnicze. Kup potem perfum o podpisany marką "Adidas shoes". Co to ma być? Ekstrakt ze smrodu butów? Warto się nad tym zastanowić.

Layout ładny, jeden z najlepszych ostatnimi czasy ale jak dla mnie jest to schematyczny plagiat.
Poker
Bardzo dziękuje za odpowiedź.

Niestety nie ma dla mnie znaczenia ile jest firm podobnych, czy wszystkie korzystają z podobnego schematu czy też nie.
Jest to moje pierwsze portfolio (zgodnie z powiedzeniem "szewc bez butów chodzi") trochę poszedłem na łatwizne (jak nigdy) i skorzystałem ze standardowego schematu.

Nazwa firmy powstała już sporo czasu temu i ciągle się nią posługuję.
Pracowałem już przy około 25-35 projektach przedstawiając się klientom jako PODAstudio.

Gdybym teraz pracował nad rebrandingiem stracił bym to co dotychczas udało mi się zdobyc, czyli pozytywne opinie klientów.

Nazwą firmy chciałem przedewszystkim promowac swoje imię i nazwisko tak więc mamy PO DA [dwie pierwsze litery nazwiska oraz imienia].

Sam temat kreatywności jest już dla mnie osobiście mocno naciągany, wszędzie widac i słychac że firma musi byc kreatywna. Owszem rozumiem tworzenie ciekawych projektów, ale akurat klienci nie mogą mi zarzucic pod tą postacią braku kreatywności.

I mam pytanie do Ciebie, jak Twoim zdaniem wyglądac powinna strona KREATYWNA? czy minimalizm jest kreatywny? czy pisząc o kreatywności miałeś na myśli stronę przesadzoną bajerami?


Ja swoją firmę widzę w taki sposób w jaki została przedstawiona: czytelna, schludna. "Kreatywnośc" pozostawię dla klientów.
wookieb
Cytat(Poker @ 16.11.2010, 05:18:16 ) *
I mam pytanie do Ciebie, jak Twoim zdaniem wyglądac powinna strona KREATYWNA? czy minimalizm jest kreatywny? czy pisząc o kreatywności miałeś na myśli stronę przesadzoną bajerami?

Każdy różnie to postrzega. Stworzenie czegoś oryginalnego nie zawsze jest łatwym rozwiązaniem, ale spojrzenie na niektóre sprawy w trochę inny sposób daje ciekawe efekty. Natomiast przesadzenie bajerami można odebrać dwojako. 30 typów scrollowanych divów napakowanych w każdym zakątku to przesada, ale 1 dopracowany w którym liczą się szczegóły to rzadki rarytas. Oczywiście wszystko zależy od upodobań ale w świecie masówki takie rzeczy przyciągają uwagę.

Natomiast tutaj te oryginalności nie widzę na żadnym z elementów.
Menu grubsza czcionka umieszczone w prawej górnej części strony zmieniające kolor na hover, 3 boxy z głównymi hasłami (w tym samym miejscu co zawsze w takim samym układzie poziomym) i blokowa stopka z innym tłem. Wszystko to widziałem i widzę na codzięń.
Wyobraź sobie reklamy telewizyjne bez kreatywnych agencji reklamowych, które brzmiałyby jak relacje meczu piłkarskiego w Korei.
"Nasza pasta do zębów jest dobra - będziesz miał po niej białe zęby - Coolgate"
"Pasta do zębów - bielsze zęby - BlenderMed - wszystkie inne są złe"
"Czyść zęby naszą pastą bo jest dobra - SensoWDyni - tylko po niej będziesz miał białe zęby"

Oglądając takie reklamy wyrzuciłbym telewizor i mył zęby jedną pastą a w ostateczności szarym mydłem.

Poza tym dziwi mnie twoje podejście
Cytat
"Kreatywnośc" pozostawię dla klientów.

ponieważ moim zdaniem ty jesteś aby im pomóc w stworzeniu internetowego wizerunku a nie żeby oni wymyślali za Ciebie.

Spójrz np na to http://www.joeylomanto.com/
Też jest czysto i schludnie Np. Opis technologii (umiejętności). Ludzie dają oceny swoich skilli (ale tak naprawdę nie są w stanie tego obiektywnie ocenić), paski "postępu" itd a tutaj? Prosty, kolorowy pasek ładnie komponujący się z reszta strony wyglądający wręcz jak infografika (którą czyta się o lepiej, szybciej, skuteczniej) i 3 proste (nadal utrzymane w formie ala infografiki) punkty podkreślające jego zalety.

Zobacz też to http://lostworldsfairs.com/atlantis/ . Pozostawię bez komentarze.

Może nie taka sama branża ale dzięki temu wiesz, że reklama na przystanku to nie tylko plakat. http://www.madisonavenue.pl/2010/11/reklam...h-autobusowych/

Co do nazwy firmy to samo PODA jest spoko. Mnie się podoba (brzmi podobnie jak PRADA). Proste ale daje ogromne pole manewru i nie kojarzy się z firmami stworzonymi w FIRMCAD-zie, gdzie ktoś zapomniał zmienić nazwy projektu. Co prawda teraz już trudniej byłoby zmieniać nazwę firmy (dokumenty) i nawet do tego nie zachęcam ale jest to moja subiektywna uwaga.
Nie sądzę aby przy rebrandingu samo usunięciu słówka "studio" byłoby opłakane w skutkach.

Żebyś nie zapomniał mojej opinii to przypominam, że wizualnie wszystko wygląda OK.
Poker
Pokazałeś fajne i ciekawe projekty, ale ja nadal będę upierał się przy swoim i ciągłe wymaganie kreatywności, moim zdaniem jest bez sensu.

Spójrz na naszego krajowego giganta :
http://www.k2.pl/

Czy tutaj na stronie głównej "kreatywnością" jest logo po prawej stronie?


Oraz pozostałe agencje:
http://www.ideo.pl/
http://www.4k.pl/
http://www.thirtyfingers.com/
http://www.migomedia.pl/
http://bestproject.pl/
http://www.frozen.pl/
http://www.positive-power.pl/
http://mki.pl/


To nie kreatywna strona firmowa świadczy o ilości zleceń oraz o tym co otrzyma klient.

Tą kreatywność którą Ty wymagasz od firmy jest przesadzona, dla przykładu projekty które Ty pokazałeś mi osobiście bardzo podchodzą,
ale teraz spójrz na klienta docelowego poważny biznesmen (wiek +45 lat) właściciel dużej firmy budowlanej.

Zainteresowany jest stworzeniem strony firmowej - przegląda projekty takie jak (http://www.joeylomanto.com/, http://lostworldsfairs.com/atlantis/)
i nie ma pojęcia jak znaleźć realizacje oraz jak się z nami skontaktować.

W jego oczach: kolorystyka przesadzona, zbyt skomplikowana strona i ostateczny efekt jest taki że zrezygnuje z moich usług.
Więc tak jak pisałem, ja stawiam przede wszystkim na schludną, czytelną stronę, a pomysły oraz ciekawe realizację zostawię dla klientów.

Ale jeżeli chodzi o ten temat, to worek bez dna, możemy się sprzeczać i każdy ma swoje zdanie.

Jeszcze chciałem dodać, jeżeli zajmowałbym się samym projektowaniem serwisów, owszem kierowałbym się w stronę projektów które Ty przesłałeś
Wtedy starałbym się nawiązać kontakty z agencjami, którzy właśnie takich "kreatywnych" ludzi poszukują.
greg369
Zgadzam się z powyższym wpisem @Pokera.
Kreatywność swoją stroną ale pewne standardy trzeba trzymać.
Pomyśl np. jakby firma X z branży motoryzacyjnej zrobiła kierownicę i fotel kierowcy na środku bo to przecież centralny punkt samochodu.
Niby jest to kreatywne, nowe ale gwarantuje Ci że taki pojazd byłby kompletną porażką na 99% potencjalnych klientów.
Damiankossek
Mi osobiście Twój projekt się podoba no ale muszę przyznać że jeszcze czegoś mi brakuje ale być może jak już uzupełnisz wszystko itp. to będzie dobrze i także zgadzam się z Twoim powyższym wpisem (Poker) smile.gif
norbis
Heh, HTML5 w tytule mnie zaciekawiło, liczyłem na jakieś fajerwerki, a widzę, że jego użycie ograniczyło się do użycia tagów nav i footer, i to trochę na siłe winksmiley.jpg

Co do szablonu to jak dla mnie ok, aczkolwiek jest ciut za szeroki - pojawia się poziomy pasek przewijania przy rozdziałce 1152x864 i mniejszych, choć treść spokojnie by się zmieściła. Trochę mało czytelne są też przyciski do przewijania animacji, nie mogłem ich znaleźć.

PS
Zabezpiecz jakoś swoje konto przed listingiem, bo można latać po FTP
wookieb
Cytat(norbis @ 17.11.2010, 05:32:30 ) *
Heh, HTML5 w tytule mnie zaciekawiło, liczyłem na jakieś fajerwerki, a widzę, że jego użycie ograniczyło się do użycia tagów nav i footer, i to trochę na siłe winksmiley.jpg

A czego ty tam potrzebujesz jeszcze?

Cytat
Zabezpiecz jakoś swoje konto przed listingiem, bo można latać po FTP

To już wczoraj widziałem. Nawet jakieś bazy danych snitch.gif

Cytat
To nie kreatywna strona firmowa świadczy o ilości zleceń oraz o tym co otrzyma klient.

Nie chce mi się już kłócić na ten temat oraz udowadniać jakie profity przenosi kreatywna strona firmowa bo i tak się nie przekonamy.

Cytat
Pomyśl np. jakby firma X z branży motoryzacyjnej zrobiła kierownicę i fotel kierowcy na środku bo to przecież centralny punkt samochodu.
Niby jest to kreatywne, nowe ale gwarantuje Ci że taki pojazd byłby kompletną porażką na 99% potencjalnych klientów.

Nie mówię o głupocie więc przykładów z takim mianownikiem nie warto przytaczać. Poza tym posługujesz się argumentami hiperbolicznymi, które nie mają żadnej racji bytu a sieją zamęt wśród niezdecydowanych.

Cytat
Zainteresowany jest stworzeniem strony firmowej - przegląda projekty takie jak (http://www.joeylomanto.com/, http://lostworldsfairs.com/atlantis/)
i nie ma pojęcia jak znaleźć realizacje oraz jak się z nami skontaktować.

Drugi to raczej sztuka dla sztuki ale w pierwszym linku w stopce masz linki do portali społecznościowych.
Poker
Tak, wiem że mój HTML5 jest ograniczony do kilku tagów.

Pisałem wyżej że jeżeli wszystko będzie w porzadku dokończę portfolio i przedstawię tutaj.
Tak więc na pozostałych podstronach wykorzystam większe możliwości html5.

Cytat
że jego użycie ograniczyło się do użycia tagów nav i footer, i to trochę na siłe


Czemu sądzisz że zostały użyte na siłę? w HTML5 taka jest budowa strony
kbsucha
Moim zdaniem powinieneś jeszcze przemyśleć sprawę projektu graficznego, stąpasz niebezpiecznie blisko granicy między inspiracją, a plagiatem. W szczególności że Thameforest dosyć poważnie traktuje takie sprawy. Jeżeli dotychczasową grafikę zrobiłeś sam, to znaczy, że na pewno posiadasz talent i umiejętności do stworzenia czegoś bardziej odróżniającego się.
Plus za HTML5, na pewno warto już powoli w niego inwestować, nawet dla kilku elementów.

Pozdrawiam
norbis
Cytat(Poker @ 17.11.2010, 13:02:09 ) *
Czemu sądzisz że zostały użyte na siłę? w HTML5 taka jest budowa strony


Nie no, tak się czepiam, po prostu te tagi niczego nie uproszczają. Mam nadzieję, że pokażesz możliwości HTML5 w formularzu kontaktowym winksmiley.jpg
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.