Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Projektowanie Sieci
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Gherrr
PS. tak wiem jest to forum programistyczne jednakże chyba nikt nie bedzie narzekał gdy znajdzie ten temat w hydeparku

Witam, jestem uczniem klasy o profilu informatycznym na jutro muszę zaprojektować sieć komputerową "szkolnej klasy informatycznej" .
Niestety nowy nauczyl od "UTK" nie dał nam dokładnych wytycznych jak to powinno wyglądać. Nigdy wczesniej tego nie robiłem więc ciężko mi się za to zabrać.
Prace powinienem zacząc od zaprojektowania obrazku graficznego. Może ma ktoś jakiś podobny projekt bądź wie jak to zrobić.

Tutaj jest mój wstępny banalny projekt może ktoś ma jakieś uwagi bądź porady, co jest źle, co może być lepiej, co więcej dodać ?
w jakiej topologi to zrobić? to jest wstępny banał liczę na wasze cenne rady, nie ma ograniczenia sprzętowego mogę dodawać drukarki, serwery, itd w jakich ilościach chcę - tylko cholera w jaki sposób ?
Chciałem zrobić topologię gwiazdy od każdego komputera oddzielny kabel do routera ( zamiast do switcha)

Uploaded with ImageShack.us
Fifi209
Skoro piszesz jeden kabel - jedno urządzenie, to tak zrób. Nie widzę większego problemu, z resztą patrząc na pracownie właśnie tak to jest zrobione.

Ja bym zrobił bardziej

Komputery powiedzmy 15 do jednego switcha, kolejne 15 do drugiego switcha (dwie klasy/pracownie), te switche do routera, do routera powiedzmy jeszcze sekretariat, drukarka (wifi) i od routera do internetu ;]

Myślę, że będzie w miarę ciekawie.

P.S. UTK? A nie przypadkiem SOiSK ? Bo sieci to sieci. haha.gif
1010
Z tego co pamiętam to na UTK jest o topologiach itp.

Mieliśmy nawet podobne zadanie, ale musieliśmy w nim przedstawić dokładniej, czyli jaki sprzęt kupimy, kable, wszystko dokładnie z kosztami i opisami. Oczywiście topologia jaką zaproponowałeś jest dla takiego celu jak najbardziej słuszna.
Gherrr