Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Czas przebywania na stronie.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
Kużdo
Witam,

W jaki najłatwiejszy sposób zrealizować zapis czasu przebywania na stronie przez usera?

Myślałem o ciasteczkach i skrypcie JS, który przy opuszczaniu strony zapisywałby czas przebywania do ciasteczka. Przy wejściu na kolejną podstronę PHP odczytywałoby ciasteczko z dokładnym czasem. Ale nie wiem czy tak można zrobić, a poza tym nie znam się akurat na JS.

Byłby ktoś chętny pomóc/nakierować?

Pozdrawiam
Ruch Radzionków
ja posiadam zliczanie ile osob jest na stronie w pliku textowym on zapisuje ip oraz obok tego jest od kiedy jest dano ip to mozesz sobie przerobic na sprawdzanie od danego uzytkownika ile jest na stronie
  1. $minut = 1;
  2. $teraz = time();
  3. $aktywnosc = $teraz - (60 * $minut);
  4. $teraz = time()+60*$minut;
  5. $bazaip = file("ip.txt");
  6. $ile = count($bazaip);
  7. $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"];
  8. for ($i=0;$i<$ile;$i++)
  9. {
  10. $pol = explode("`",$bazaip[$i]);
  11. if ($pol[2]<time())
  12. { $bazaip[$i]=""; }
  13. if ($pol[1]==$ip)
  14. { $bazaip[$i]="`$ip`$teraz`<br>\n"; $jest=1; }
  15. }
  16. if ($jest<>1) $bazaip[]="`$ip`$teraz`\n";
  17. $f = fopen("ip.txt","w");flock($f,2);
  18. for ($i=0;$i<$ile+1;$i++)
  19. {
  20. if ($bazaip[$i]<>"") { fwrite($f, $bazaip[$i]); $ileip++; }
  21. }
  22. flock($f,3); fclose($f);
Barcelona
Tak, to się sprawdza kiedy chcesz widzieć ilu jest userów, ale problem w tym że kolega chce widzieć jak długo dany user jest na stronie.
Ja osobiście jestem przeciwnikiem korzystania z obsługi plików. Korzystało się z nich w czasach kiedy hostingi z bazą były drogie, teraz są inne czasy i takie rzeczy są w standardzie. Problemem są również dzisiejsze przeglądarki, które zapamiętują bieżącą sesję, nawet jeżeli zamknęło się zakładkę ze stroną.