Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Praca w firmie programistycznej
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
dawstaw
Witam.
Zastanawiam się nad otworzeniem własnej firmy programistycznej. Od kilku lat działam w branży IT i obecnie mniej więcej wiem jakie oprogramowanie mogło by zdobyć uznanie. Moja firma projektowała by głównie programy i narzędzia w php. Nie jestem jednak programistą a chciałbym na początek wynająć małe biuro i do niego jednego programistę który za swoją prace by dostawał od 3800-4500zł/mc. Ja natomiast zajmował bym się sprzedażą wyprodukowanego softu , promocją marketingiem i pozycjonowaniem. Teraz jednak mam pytanie do programistów. Jak zapatrujecie się na to iż pracując w firmach programistycznych i produkując samodzielnie dany soft widzicie iż w ciągu miesiąca przychody dla firmy z takiego softu są np 6 razy większe niż Wasza pensja ? Pytam ze względu na to iż wiele programistów szczególnie gdy ktoś pracuje sam / indywidualnie tworzy soft od A do Z mógłby to zrobić na własną rękę i tym samym więcej zarobić.... Jak myślicie czy znalazłby jakiś programista który by poszedł na taki układ i pracował w firmie całkowicie samodzielnie ( dostawał by oczywiście taką pensję) jednak soft wyprodukowany przez niego byłby głównym źródłem utrzymania firmy ?

Proszę o odpowiedzi i z góry dziękuje..
kilab
Myślę, że coś takiego jest możliwe. Wszystko zależy od uczciwości człowieka.
Ja osobiście jeśli umówiłbym się na te 4000zł, pracowałbym rzetelnie żeby ten produkt zarabiał na firmę i na mnie tym samym. To, że zarabia dużo więcej niż na pokrycie tylko mnie, nie stanowiłoby problemu. Sam produkt to jedno, a jego sprzedaż, marketing, obsługa klientów to drugie. Często dla mnie męczące więc na własną rękę nie chciałbym robić takiego produktu.
Jedynie co to próbowałbym negocjować podwyższenie stawki wraz ze wzrostem obrotu wink.gif
markonix
Chyba w każdej pracy / branży jest tak, że nasz zysk wypracowany dla firmy jest nie mniejszy niż nasza pensja.