Cytat(lukasz91 @ 16.05.2016, 14:54:04 )

Tylko tutaj nie chodzi do końca o takie "typowo techniczne" testowanie w poszukiwaniu bugów. Bardziej chodzi mi o opinie potencjalnych klientów. Czy CRM jest dla nich użyteczny, czy interfejs jest przejrzysty itp.
No i teraz kolego zaczyna się nowy rozdział - sam przez niego przechodziłem.
Masz produkt, gotowy, sprawny, dający Ci nadzieję na jakieś zarobki itd. Tylko co dalej? Co dalej? : ) Teraz czas na marketing. To ciężki kawał chleba.
Mówisz, że szukasz testerów - a tak naprawdę szukasz potencjalnych klientów, którzy jednocześnie będą chcieli przetestować Twoją aplikację. Więc najpierw musisz poszukać klientów, a później dowiedzieć się, który z nich będzie chciał przetestować Twoją aplikację. Szanse masz znikome. A dlaczego? Dlatego, że nie myślisz trzeźwo.
Po pierwsze, jeśli masz zarejestrowaną firmę, to dostajesz TONY spamu na skrzynki. Właściciele firm dostają setki maili dotyczących super ofert SEO, tłumaczeń, w tym także systemów do zarządzania firmami.
Zazwyczaj takie coś się wy...pierdziela do kosza. A teraz do tego spamu chcesz dołączyć Ty - tylko jeszcze z naiwną prośbą o testowanie aplikacji i z prośbą od klienta o swoje zdanie.
Chłopie, obudź się - czy myślisz, że przeciętny właściciel nie ma co robić, tylko siedzi wygodnie i testuje aplikacje innych firm? Właściciel walczy o przetrwanie na rynku, ma setki spraw do załatwienia, samemu walczy o swoich klientów, co będzie miał z testowania jakiejś aplikacji? Przysłowiowe G**no.
Także proponuję zejść "z tęczy" na ziemię i zastanowić się, jak dotrzeć do klientów. Możesz zaoferować w produkcie jakiś darmowy okres próbny, albo coś innego, co zachęci klienta do skorzystania z Twojego produktu.
Musisz zacząć się reklamować, docierać do klientów, szukać tych zainteresowanych. Na 100 kontaktów przeważnie 1-3 są zainteresowani. To są statystyki.
Tak, prowadziłem kiedyś firmę (nie, to nie była praca na kontrakcie), wiem sporo nt. marketingu, także proponuję Ci wziąć się za robotę z tej strony, bo stworzenie produktu to jedna sprawa, a jego sprzedaż to inna sprawa. Możesz mieć najlepszy CRM na świecie, ale jeśli nie będziesz potrafił go sprzedać, nici z tego. Na rynku nic się samo nie sprzedaje. Samemu musisz zacząć działać - i to ostro.
Polecam lekturę/kursy takich osób jak Frank Kern, Eben Pagan, Piotr Majewski, Paweł Danielewski. Oni Cię sprowadzą do pionu i pokażą, jak wygląda ten świat w rzeczywistości. ; )
PS Na forach możesz znaleźć jakichś młodych przedsiębiorców, prowadzących jednoosobowe działalności, mogą się zgodzić na testy, ale co Ci po takich testach, skoro Ci ludzie i tak nie potrzebują Twojego systemu, ani nawet nie będą mieć pojęcia jak i po co mają z niego korzystać. To dlatego znikają po 2-3 logowaniach.
Jeśli naprawdę chcesz zacząć działać, to wystawiaj swój system na świat, opłać jakiegoś marketera, aby Ci napisał dobry tekst na stronę główną (broń boże nie pisz samemu, bo prawdopodobnie nie masz pojęcia jak pisać oferty sprzedażowe - tylko dobry sprzedawca to wie), następnie opłać reklamy na Gogole/Fracebooku, uruchom statystyki i zobacz co z tego wyjdzie. To jest najlepsza i najkrótsza droga.