Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak zrobic baner ale troche dziwny ;] ?
Forum PHP.pl > Forum > PHP
2gatunek
Witam
Na swojej stronie oferuje kilka produktow do kupienia i chcąc zwiekszyc sprzedaz oraz ogladalnosc strony chcialbym wykonac baner ktory bym rozdal zainteresowanym aby go umiescili na swojej stronie tylko ze :
Baner by mial dzialac w taki sposob ze jesli ktos na niego kliknie , nastepnie przejdzie na moja strone i dokona zakupu to w efekcie jakims cudem calosc ma zapamietac ze to ktos od goscia nr 1 i wtedy on dostaje email i ja ze sie cos sprzedalo i wtedy ten ktos dostaje dzialke za kazdego sprowadzonego klijenta.
Nie jestem dobrym programista jesli chodzi o php i jezyki skryptowe wiec nie wiem czy sobie poradze ale moze sa juz jakies gotowe rozwiazania ktore mozna by wykorzystac, myslalem cos aby wykozystac ciasteczka ale wydaje mi sie ze bez bazy danych sie nie obejdzie. Bardzo prosze o rade kogos kto moze cos wiecej podpowiedziec na ten temat .
Dodam jeszcze ze zakupu dokonac mozna na slepie internetowym, wiec to napewno tez duzo zmienia ze nie jest to jakis formularz html. Calosc mozna obejrzec na http://www.Logisteam.pl
Pozdrawiam
thornag
Na stronie produktu (bo zakladam ze do niej prowadzi banner) sprawdz jaki jest referer. Pozniej dodaj referer do informacji o calej transakcji (bo te napewno zapisujesz w bazie). Na koncu znajdz uzytkownika ktory jest wlascicielem referera (musisz to zapisac ta domene przy rejestracji itp) porownaj i wyslij maila.

problem w tym ze zmienna referer nie zawsze jest ustawiona, o dziwo u mnie ustawia ja tylko Opera.
envp
Albo w linku do banera daj poprostu http://www.logisteam.pl/index.php?a=423 , a cyfra 423 odpowiadałaby serwisowi "x", teraz index, zapisuje sobie w $_SESION['whereicamefrom'] = 423 a na koniec przy kupnie, sprawdza skad i np dodaje na konto strony "x" 3% od ceny po uzbieraniu sie np. 200 zł wypłacasz je firmie "x". Myśle, że to byłoby optymalne :-)
thornag