Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Własna gra a 'odciążenie serwera'
Forum PHP.pl > Forum > PHP
morawcik89
Z grupą znajomych kończymy dość rozbudowaną grę. I tu jest takie pytanie:
Jak rozwiązać sprawę 'światów' w grze (coś jak uniwersa w ogame czy światy w plemionach) lub jak w łatwiejszy sposób odciążyć serwer i bazę przy dużej ilości graczy?
MWL
Przede wszystkim szybki serwer będzie potrzebny. Poza tym przydało by się zrobić testy długości wykonywania skryptów. Jeśli się da użyj cachowania
batman
Jeśli macie kasę na start, to dobrym rozwiązaniem jest zakup kilku serwerów. Wówczas będziecie mogli zrobić podział: static1, static2, static3, itd. Każdy z serwerów może zawierać osobny świat. Do tego warto zakupić serwer bazodanowy. Do tego można dorzucić pounda, który będzie równoważył ruch między serwerami static.
Oczywiście trzeba mieć sporą kasę na taką zabawę serwerami.
Bez kasy niewiele możecie zrobić - cache-owanie zapytań, optymalizacja bazy danych, itp.
MWL
Dodam jeszcze ze warto żebyście zainstalowali sobie zend optimizer, on trochę przyśpieszy wam kod...
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.