Chodzi chyba o komunikacje z serwerem poprzez js i flash.
flash:
- zaimplementowana klasa loadVars
Kod
var my_lv:LoadVars = new LoadVars();
my_lv.onLoad = function(success:Boolean)
{
if (success) { trace(this.toString()); }
else { trace("Error loading/parsing LoadVars."); }
};
my_lv.load("http://www.helpexamples.com/flash/params.txt");
- amfphp
tutaj musisz poszukac sam w necie.
java script:
- ajax
Chyba wiadomo

jest mnóstwo przykładów.
I niech ktoś tylko powie, że we flashu jest ajax to na stos z nim.
Wspolną cechą jest używanie json-owej reprezentacji danych
http://json.org z tą mała różnicą, że do używania JSON we flashu potrzebna jest dodatkowa klasa. W javascript już nie.
W pytaniach co jest lepsze to tutaj zależy od upodobań.
- Nie każdego stać na używanie flasha.
- Flash jest cięższy od jsowego kodu
[- nie każdy ma zainstalowanego flashPlayera] (wziąłem w [] bo ta wada jest już w 0.01% nieaktualna)
+ trudniej dostać się do kodu ActionScript swf-a
+ obsługa "preloadera" czyli dokładnie wiesz ile danych zostało pobranych i ile zostało.
+ ładniejsze animacje
+ szybkość
Ajax
- wolniejszy od flasha
- łatwość podejrzenia kodu (nie zawsze)
- dostosowanie do różnych przeglądarek (to najczesciej robi już za nas klasa)
+ łatwo dostępny
+ wszechstronny
+ mnóstwo bibliotek ajaxa
+ łatwość wykorzystania