Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Zend
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
Długi
Witam. Jestem początkujący w PHP, dlatego chciałbym zadać kilka pytań odnośnie Zend Framework (coraz więcej o tym słyszę, więc chciałbym się coś dowiedzieć winksmiley.jpg ), a mianowicie :

1) Do czego właściwie służy taki framework ? Co w nim jest takiego, dlaczego warto go używać ?
2) Czy taki Zend różni się od zwykłego PHP? Bo nieraz widzę jak ludzie pytają o wykorzystanie czy pomoc w jakiejś funkcji związanej z tym frameworkiem.
3) Widziałem że jest coś takiego jak certyfikat Zenda - o co w nim chodzi ? Zdaje się test ze znajomości tego frameworka ?
4) Czy ten test jest płatny? W jakiej cenie? Jak się "wpłaca" pieniądze za niego?
5) Po zdaniu takiego testu dostaje się jakiś papier czy coś? A jeśli się nie zda to czy można ponownie przystąpić ?
6) Czy taki certyfikat pomaga w życiu ? winksmiley.jpg

Z góry dziękuję za pomoc i proszę o wyrozumiałość.
icetique
Ad. 1
Zend Framework ze względu na swoją architekturę jest bardziej pojmowany jako biblioteka użytecznych klas, choć narzuca także w pewien sposób wzorzec MVC przy pisaniu aplikacji. Nie powoduje, że pisanie stron staje się łatwiejsze, za to powoduje, że jest bardziej przyjemne. Jeśli chcesz ułatwić sobie robienie stron, to lepiej zainteresować się Symfony.

Ad. 2
Zend Framework, jak i inne frameworki dla PHP są z reguły napisane w PHP. Czyli kod jest podobny. Natomiast jeśli mówimy o sposobie pisania stron - porównując początkującego programistę PHP i początkującego programistę, który od razu zaczął na Zend Frameworku - jest duża różnica. No ale to jak porównywanie owcy z lamą (PHP jest "czyste", a ZF to framework!).

Ad. 3
No jest certyfikat Zenda. Nawet dwa:
1. Certyfikat Zend PHP5
2. Certyfikat Zend Framework

Certyfikat PHP5 obejmuje wiedzę z dziedziny PHP (czyli to wszystko co masz w manualu na php.net).
Certyfikat ZF obejmuje wiedzę z dziedziny Zend Frameworka, czyli tego zbioru użytecznych klas/funkcji.