Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: A może quake2?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
dem
A moze ktos z forumowiczów grał kiedyś w quake2 via net i chciałby odświeżyć swoje dobre wspomnienia? jeśli ktoś nie miał tej przyjemności to jestem też w stanie z wszystkim pomóc i pokazac q2 od strony, z której nikt poza aktualnymi graczami go nie widzi tongue.gif

hm hm hm ?
Crozin
Jakby to był wątek o Q1...
Armstrong
a dla mnie o Q3 ..... (ze względu na quake live)
dem
ale forumowicze, nic nie stoi na przeszkodzie by zaczac nowa przygode smile.gif q2 to naprawde sweitna gra wymagajaca bardzo duzo grania druzynowego jesli mowimy o np trybie TDM smile.gif)))) wydaje mi sie ze calkiem inne podejscie do sprawy niz w q1 czy q3:}

to moze na wieksza zachete podrzuce link do zgrabnego filmu z q2 http://quake2.info/just-another-frag-movie/ smile.gif
Armstrong
możesz rozwinąć? "wymagajaca bardzo duzo grania druzynowego jesli mowimy o np trybie TDM "

co jest w tym wyjątkowego?(Wiem nigdzie tego nie napisałeś) Każda gra teamowa wymaga gry drużynowej a nie zarobku tylko dla siebie, choćby taki cs. Niezgrana drużyna = wtopa. Oprócz frag movie możesz czymś jeszcze zachęcić może się skusze spróbować. Ale póki co niczym to do mnie nie przemawia ot zwykły Q3 z gorszą grafiką.
fiszol
Cytat
to moze na wieksza zachete podrzuce link do zgrabnego filmu z q2 http://quake2.info/just-another-frag-movie/
Drowning Pool - Floor jest chyba najbardziej abusowaną piosenką wszech czasów w filmach pvp jakichkolwiek gier online biggrin.gif

Odnośnie Q2 - za młody jestem żeby go pamiętać, w czasach gdy zasiadłem przed swoim pierwszym PC Q3A bił rekordy popularności, w Lanie który łączył 18 kompów naprawdę niezłe zabawa była :-)
dem
Cytat(Armstrong @ 20.01.2011, 10:39:39 ) *
możesz rozwinąć? "wymagajaca bardzo duzo grania druzynowego jesli mowimy o np trybie TDM "

co jest w tym wyjątkowego?(Wiem nigdzie tego nie napisałeś) Każda gra teamowa wymaga gry drużynowej a nie zarobku tylko dla siebie, choćby taki cs. Niezgrana drużyna = wtopa. Oprócz frag movie możesz czymś jeszcze zachęcić może się skusze spróbować. Ale póki co niczym to do mnie nie przemawia ot zwykły Q3 z gorszą grafiką.


Hmmm, zastanawiałem się co Ci napisać... przedewszystmin musze się przyznać, że nie grałem w dużo w qw czy q3, bo dawna jestem związany z q2. Ale postaram się najlepiej jak potrafie przedstawić troche informacji dlaczego uważam, że TDM jest bardzo wymagający

Podczas grania w q2 wygrywa ten team, który lepiej z sobą współpracuje, tzn:
  • utrzymuje kluczowa pozycja (np pokoj na q2dm1), na której znajdują się najpotęrzniejsze przedmioty lub bronie
  • nie dopuszcza przeciwnika do zdobycia kontroli nad konkretną bronią lub item`em - zbierając każdy item zgodnie z jego respawn-time
  • dba o to, żeby broń wędrowała z ręki do ręki i trafiała na kluczowe pozycje (tutaj każdy przeważnie ma przypisana każda pozycje, ale zależnie od taktyki to broń (np rg na q2dm1), wedruje przez cala mapa na pozycje gdzie z tej broni można zdobyć najwiecej fragow. Przy czym tutaj trzeba pamiętać o tym, ze nie można po prostu opuścić pozycji i zanieść broń, bo przeciwnik może ją zająć (pozycję), a dodatkowo taki run może szybko się skończyć, bo przecież 4 graczy z przeciwnej drużyny nie próżnuje
  • potrafi ze sobą współpracować, tworząc skróty do konkretnej pozycji. Tutaj chodzi o to, że na niektóre pozycje (bardzo istotne, bo np na dm2 taka winda prowadzi do RG oraz najmocniejszego armoru na mapie) najprostrza droga nie wymagająca rocket-jumpa/grenade-jumpa/innego_jumpa_ktory_mozna_zrobic_sam prowadzi przez windę i zadaniem drużyny jest utworzenie skrótu. Skrót polega przeważnie na podsadzeniu swojego towarzysza na dana pozycje (on robi po nas dlugiego double jumpa), dbajac o to by jednoczesnie go oslaniac.



Bronie - kontrola czasu, delegacje broni i amunicji
  • każdy gracz musi zajmować się konkretną bronią, tzn zbierać ją co 30s
  • delegować broń do innych graczy z teamu
  • delegować zbędną amunicję innym graczom

Niektóre pozycje, na których uzywa sie rakietnicy (winda na q2dm2 prowadzaca do najmocniejszego pancerza RA) do obrony windy nie ma rakiet w zasięgu danego gracza. Dlatego np. bardzo ważne jest transportowanie itemów z punktu a do punktu b, by mieć kontrolę na konkretnej pozycji. Nie mozna sobie pozwolic na porzucanie pozycji żeby zdobyć amunicję bo w tym czasie 4 innych graczy może przejąć naszą kluczową pozycję, a odbijanie nie jest wcale takie łatwe...

Powerupy - np quad demage
na 4 z 8 podstawowych map (grane w Polskiej lidze) znajduje się quad, na 1 pent (niesmiertelnosc), a na 1 powershield. Aby dostać się do tych powerupów przeważnie prowadzą rózne drogi, przechodzące przez różne pozycje.
Powerupy pojawiają się co 60s więc zależnie od mapy przydzielani są gracze do grania tych itemów i dbania o to, żeby przeciwnik ich nie zdobył. Na niektórych mapach, niejednokrotnie dochodzi do krótkotrwałych przetasowań w obowiązkach (jak np w przypadku penta na q2dm3), bo jeden gracz musi porzucić swoją pozycję by zebrać powerupa. Dlatego własnie układa się odpowiednie taktyki działania i gra się ligi z teamspeak'iem

zgranie w czasie i zaufanie do teamu
Aby odbić niektóre pozycje w krytycznych sytuacjach gdy tracimy kontrolę nad mapą potrzeba całego teamu. I tu własnie kłania się zgranie w czasie, bo aby np odbić wodę na mapie q2dm1, trzeba wpaść całą zgrają z różnych wyjść (na wode) i zaskoczyć gracza z przeciwnej druzyny. Gdy sprobujemy podobnej sztuki w pojedynke, to nasze szanse prawie równe 0.
Ja np. by nauczyć swój klan zgrania w czasie, niejednokrotnie robiłem treningi (vs inni nie zrzeszeni gracze) na zasadzie, że na moją komendę przenosimy się na daną pozycję i staramy się ją utrzymać jak najdłużej aż znów będzie trzeba sie przemieścić gdzie indziej. Metody cwiczenia sa rozne, ale ja i moj klan rok temu skonczylismy jako wicemistrzowie polski 1 ligi.

opowiadam o tych taktykach i opowiadam to pozwol, że rzuce dwa linki z taktykami mojego autorstwa


Dodatkowo, możesz rzucić okiem na http://quake2.info/dlaczego-tdm-w-q2-jest-wyjatkowy/ chociaż z perspektywy czasu uważam, ze ten art nie wyczerpuje tematu nawet w połowie i słabo podkreśla klimat tdm w q2.

Podsumowując
  • Quake2 to nie quake3. q2 jest mniej dynamiczny (osiągane predkosci) ale bardziej konsoliduje zależnosci miedzy graczami.
  • Na sukces w meczu tdm składa się zgranie, timing, movement, skill, rozumienie teamu, a nie tylko zajebiste rg jak w q3 biggrin.gif
  • Trzeba rozumieć potrzeby (ammo/bron) swojego teamu. Ktoś napakowany z masa broni, zostanie szybko ubity (i jego team tez) jeśli nie zacznie się dzielic tym co ma
  • każdy ma przydzielone konkretne zadanie
  • taktyka grania danej mapy zmienia się cały czas w zależności od tego co się dzieje na mapie
  • aby wygrać jako team, trzeba się poświęcać, jak np wskoczenie po q, gdzie przeciwników kupa. lepiej nie dać przeciwnikowi q i zginąć niż czekać az quad-runner przyjdzie po cały team


Na koniec na zachęte dorzuce, że aktualne ligi (duelowe tez, bo tez gra sie duele w q2) są sponsorowane. Moze nie sa to kokosy, ale mozna wygrać fajny sprzet, sluchawki, myszki, a w niektórych ligach (np jump) gra toczy sie o troche kasy. Aktualnie wlasnie rusza turniej jumpa z 300 euro jako nagroda dla najlepszego jumpera...

Myślę, że każdy byłby w stanie odnaleźć coś ciekawego dla siebie...

acha, wpsomniales ze q2 ma slaba grafike... nic nie stoi na przeszkodzie żeby ją podrasować odpowiednim klientem współgrający z antycheatem (notabene mamy świetne zabezpieczenia przed cheatami oraz np. system NoFake, który eleminuje anonimowosc i chamstwo z serverow -1 nick = 1 gracz = 1 konto. ofc NF nie jest na wszystkich serwerach). Jak nie klientem z lepszymi efektami to lepszej jakości modelami czy texturami. Q2 możesz bardzo łatwo i bardzo szybko dopasować do własnych preferencji...

łoj, przeczytalem to, wyszlo duzo, a nadal to nie jest obraz q2 jaki ja mam w glowie... kurde, ciezko mi tak opowiadac bez przygotowania i na szybko tongue.gif

ogolnie zachecam do sprobowania swoich sil, chociaz jest ciezko na pcozatku ogarnac cfg,bindy i inne, to potem juz poczuciu smaku tdm w fajnej ekipie pozostaje czysty fun smile.gif a granie w lidze to juz w ogole frajda biggrin.gif

na koniec tez moj art, ale tez nie wyczerpujacy tematu, bo tez pisalem go na predce biggrin.gif
http://quake2.info/dlaczego-tdm-w-q2-jest-wyjatkowy/

@fiszol, w tytule i opisie masz napisane ze audio podmienione bo google zablokowal org soundtrack ;]
starach
Matko boska dem... magisterka z serii gier Quake. tongue.gif

Jestem fanem UT i CS1.6, ale w Q2/3 też mógłbym ewentualnie pograć. winksmiley.jpg
pain3hp
wspolpraca z quake'a ma sie nijak do wspolpracy z CS 1.6
dem
Cytat(starach @ 20.01.2011, 17:51:15 ) *
Matko boska dem... magisterka z serii gier Quake. tongue.gif

Jestem fanem UT i CS1.6, ale w Q2/3 też mógłbym ewentualnie pograć. winksmiley.jpg


oj tam, oj tam ;] najchetniej dokonalbym transferu mysli ale nie umiem, wiec na predce wyszedl taki potworek... arty na samej stronie juz troche lepiej sa poredagowane... Quake2 wants U dude!

Cytat(pain3hp @ 20.01.2011, 18:03:22 ) *
wspolpraca z quake'a ma sie nijak do wspolpracy z CS 1.6


to prawda, zwlaszcza ze ciezko porownywac i szukac punktow wspolnych dla cs i q2... inny rodzaj funu, ale na pewno nie gorszy smile.gif

jesli trzebaby bylo komus w czyms pomoc lub odpowiedziec na jakies pytanko to jestem otwarty na wszelkie pytania smile.gif
Armstrong
Nie wspominałem że grafika mi się nie podoba(gorsza) (grywam w cs'a grafika przestarzała, ale jaka grywalność.), tylko porównałem do q3 czyli q2 jest młodszym bratem, choć po przeczytaniu twojego posta widzę różnicę w q3 a q2 (Teamowa gra).


@up no nie wiem czy ma się nijak 3 zasady wymienione :
  • Zasady TeamPlay
  • Zgranie w czasie (timing)
  • Zaufanie (trust)


można przypisać cs'owi oraz innym grą zespołowym.

btw 2 z nich zawiera zasada TP tongue.gif (a raczej powinna zawierać.)


@do autora tematu

Podeślij link do pobrania q2.
(nie to że nie chce się szukać, ale takiej jak sam się zagrywasz)

_olo_1984
grałem sporo w q2, ale jakieś 6 lat temu zostawiłem z braku czasu, praca, dom, dziecko, ale może jeszcze kiedyś w wolnej chwili. Z moich czasów to pamiętam takie klany jak 3m, ak, dmc, mistrzem polski był w tedy chyba warrior, pamiętam takich jak kuh, mkuh, ibogine, bogi i wielu innych graczy. Kiedy odchodziłem już od gry powstał pff I. Co do różnicy q2 vs. q3, grałem w jedno i drugie, ale 2 miała swój niepowtarzalny, surowy klimat. Pozdrowienia dla starych maniaków :-)
dem
Cytat(Armstrong @ 20.01.2011, 19:03:01 ) *
Nie wspominałem że grafika mi się nie podoba(gorsza) (grywam w cs'a grafika przestarzała, ale jaka grywalność.), tylko porównałem do q3 czyli q2 jest młodszym bratem, choć po przeczytaniu twojego posta widzę różnicę w q3 a q2 (Teamowa gra).

spoko, a w gwoli sprostowania, q2 jest starszym bratem tongue.gif
Cytat(Armstrong @ 20.01.2011, 19:03:01 ) *
@up no nie wiem czy ma się nijak 3 zasady wymienione :
  • Zasady TeamPlay
  • Zgranie w czasie (timing)
  • Zaufanie (trust)


można przypisać cs'owi oraz innym grą zespołowym.

btw 2 z nich zawiera zasada TP tongue.gif (a raczej powinna zawierać.)

tak, tylko, że w samym arcie i topie strony slowa sa te uzyte aby pokazac ze quake2 to nie jest bezmyslne bieganie po mapie i walenie do wszystkiego, tylko jest w tym na prawde duzo magii smile.gif te slowa inaczej wygladaja w kontekscie cs a inaczej w kontekscie q2 smile.gif


Cytat(Armstrong @ 20.01.2011, 19:03:01 ) *
@do autora tematu

Podeślij link do pobrania q2.
(nie to że nie chce się szukać, ale takiej jak sam się zagrywasz)

Hmmm, tu jest troche pies pogrzebany, bo jestem w trakcie przygotowywania paka, ktory w 100% bedzie spelnial moje wymagania co do q2, czyli ciemne textury pozwalajace dostrzec wroga bez problemu, kolorowane bronie by rozpoznac z czym ktos na nas szarzuje i sporo innych malo atrakcyjnych elementow. na pare screenow z tego o czym mowie mozna rzucic okiem tutaj: http://quake2.info/prace-nad-pakiem/

Moj stary q2, nie skladal sie z niczego szczegolnego, ale obiecuje Ci ze postaram sie cos Tobie przygotowac, bo faktycznie paczki dostepne w necie troche smierdza (imo dzwieki slabo dobrane, a i do innych rzeczy bym sie przyczepil). Problem polega na tym, ze zaczalem tworzyc nowego paka na bazie starego q2 i aktualnie nie mam wlasnej grywalnej wersji (w duzej mieze poswiecilem sie przygotowaniom materialow dla poczatkujacych graczy na wielokrotniej wspominanej stronie niz na samym graniu)...

dorzuce tez pare cfg rozszerzajacych liste dzwiekow do timerow (http://quake2.info/timery-w-aprq2/ - kazda bron ma wlasny unikalny dzwiek odliczania wiec latwo sie polapac kiedy znowu sie pojawi) oraz dzwiekow z innych gier przypisanych zdobywanym fragom.. np z dukenukem smile.gif

Cytat(_olo_1984 @ 20.01.2011, 19:12:26 ) *
grałem sporo w q2, ale jakieś 6 lat temu zostawiłem z braku czasu, praca, dom, dziecko, ale może jeszcze kiedyś w wolnej chwili. Z moich czasów to pamiętam takie klany jak 3m, ak, dmc, mistrzem polski był w tedy chyba warrior, pamiętam takich jak kuh, mkuh, ibogine, bogi i wielu innych graczy. Kiedy odchodziłem już od gry powstał pff I. Co do różnicy q2 vs. q3, grałem w jedno i drugie, ale 2 miała swój niepowtarzalny, surowy klimat. Pozdrowienia dla starych maniaków :-)

hehe, no ja z q2 jestem zwiazany od 99 roku, a sprzed 6 lat powinienes kojarzyc np q2tdpm... co do klanow, 3m gralo jeszcze w ostatnim sezonie, aktualnie chlopaki z 3m graja w roznych klanach bo sie rok temu nie dogadali smile.gif Ak tez sie posypalo i gra w innych klanach (brak hamstera), a dmc niestety poszlo w rozsypke dawno temu tongue.gif gdybys chcial wrocic do zabawy z q2 w niedzielne wieczory to zapraszam do siebie na strone http://quake2.info. dobry start zeby sie wdrozyc w q2 spowrotem.
Armstrong
Cytat
tylko porównałem do q3 czyli q2 jest młodszym bratem


Oczywiście masz rację, miałem napisane:
Cytat
tylko porównałem do q3 czyli q3 jest starszym bratem

tylko przed wysłaniem zmienić miałem z q3 na q2 a dopisałem jeszcze młodszym <facepalm>
Miałem 2 możliwości poprawy zastosowałem obie. haha.gif

koniec OT


Poczekam na tego packa. I spróbuję pograć coś.
Spawnm
Cytat(Armstrong @ 19.01.2011, 20:11:39 ) *
a dla mnie o Q3 ..... (ze względu na quake live)

Jaki masz nick ? smile.gif

Btw. czemu w tym temacie jest tylko o tdm? Żaden z was nie gra w ca i ctf ?




A co do grafiki to nie ma co gadać bo w ql i tak się daje r_picmip 16 winksmiley.jpg
Armstrong
@up armstrong1992
dem
Cytat(Spawnm @ 20.01.2011, 19:35:01 ) *
Jaki masz nick ? smile.gif

Btw. czemu w tym temacie jest tylko o tdm? Żaden z was nie gra w ca i ctf ?




A co do grafiki to nie ma co gadać bo w ql i tak się daje r_picmip 16 winksmiley.jpg

hmm... temat: "a moze quake2?"... pewnie dlatego ;]

w q2 nie ma ca, a co do ctf to poruszyles bardzo ciekawa kwestia, bo w q2 mamy wlasny projekt zjednoczenia ctf z tdm na mapach dmowych czyli q2dm1-dm8. Prace nad nim trwaja i sa juz na samym ukonczeniu, bo mamy grywalna wersja moda z orzygotowanymi juz mapami... i co ciekawe, powiem Ci ze wyglada to zajebiaszczo, cos czego brakowalo w q2 jako alternatywa dla tdm i ctf smile.gif (unictf: http://unictf.planetquake.pl/)
no wlasnie wielu graczy stosuje gl_picmip rowniez w q2, a co do ql to zalezy kto jaki gameplay preferuje... q3 oriented or q2 smile.gif

prosilbym jednak by zachowac kierunek tematu czyli q2 ! smile.gif
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.