Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: aktywacja konta przez kod w email'u
Forum PHP.pl > Forum > PHP
nikestylex7
Witam pogubiłem się całkowicie gdyż jestem początkującym programistą. Chciałbym zrobić aktywacje konta przez kod wysyłany podczas rejestracji. Po rejestracji do bazy zostaje dodany kod aktywacyjny oraz zostaje on wysłany na email nie wiem jak zrobić żeby id znajdowało się w w tablicy get oraz kod żebym później mógł to sprawdzić z bazą i zmienić wartość w tabeli aktywnosc na 1. Oto mój kod

1. $akod = md5(uniqid(rand(), true));
  2. $user = htmlspecialchars($_POST['user']);
  3. $email = htmlspecialchars($_POST['email']);
  4. $id = ("SELECT id FROM user WHERE user = '".$user."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
  5. $id = $_GET['id'];
  6. $akod2 = "http://semczak.xaa.pl/rejestracja_.php?id=".$id."&akod=".$akod;
  7. $mail_headers = "From: Mohergame.pl\r\nReply-To: Mohergame.pl\r\n";
  8. $mail_headers.= "Content-Type: text/html;\n";
  9. $mail_headers.= "\tcharset=\"UTF-8\"\n";
  10. $mail_headers.= "Content-Transfer-Encoding: 8bit\n\n";
  11. $temat = ("Kod aktywacyjny");
  12. mail($email, $temat, $akod2, $mail_headers);
  13. mysql_query("INSERT INTO user SET user='$user', haslo='$haslo', email='$email', przydomek='$przydomek', akod='$akod'");
!*!
  1. $akod = md5(uniqid(rand(), true));

Więcej tych parametrów się nie dało? wink.gif

Pobierz KOD z GET, porównaj go z tym w bazie, jeśli się zgadza, usuń/zmień wpis w niej. Poza tym dlaczego dajesz w linku aktywacyjny ID? Sam KOD nie wystarczy?
nikestylex7
Poprawiłem wszystko tylko nasuwa mi się pytanie jak już przeprowadzę rejestracje zmieni mi wartość aktywności to kod weryfikacyjny w bazie nie jest już mi potrzebny czyli mam zlecić po wykonaniu skryptu usunięcie kolumny kod ?
toaspzoo
nie usuwaj ich, cele archiwizacyjne
Shili
@up
Po co?

To nie są faktury, że trzeba je latami przechowywać.