Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Ile można zaoszczędzić czasu na NIEinclude'owaniu plików PHP?
Forum PHP.pl > Forum > PHP
adbacz
Tak się zastanawiam właśnie, czy można zbudować aplikację, albo jakis prosty FW używając jednego pliku PHP? Albo dwóch, index.php do którego przychodzi żądanie z przeglądarki i JakisGlownyPlik.php który zawiera wszystko co potrzeba. Gdzieś czytałem kiedyś, że include i require bardzo dużo czasu zabiera apache-owi, żeby przyłączyć pliki do działania. Ale czy można pozbyć się tego słabego punktu budując aplikację w jednym pliku?

Nie biorę tutaj pod uwagi jakości kodu oraz prostego poruszania się w nim (to nawet nie możliwe jest), ale ogólnej szybkości. Oczywiście wszystko napisane z użyciem OOP itd. Co o tym myślicie?
nospor
Totalna ...... Wiesz ile kodu zajmuje średnio zaawansowana aplikacja? Duuuuuuuuużo. A ty to wszystko chcesz w jednym pliku trzymać.
adbacz
Średnio zaawansowana aplikacja - jaką masz na myśli? Jestem początkujący, i faktycznie mogę nie wiedzieć jak bardzo "kobylaste" mogą być aplikacje WEB no ale az takie? Jaka może być różnica w include plików powiedzmy 40-50 (szacuję, że coś koło tego, zawsze jest włączanych do projektu) a jednego dużego? pytam czysto teoretycznie wink.gif
nospor
Srednio skomplikowana aplikacja zajmuje parę mega.

Stworzyłem plik o rozmiarze 2.6 MB. Plik składal się z linii:
$zm = 1 + 3 +4 .'aaaaa'.'5';
linii tych jest prawie 100tys.

include takiego pliku trwa 0.38 sekundy i konsumuje prawie 200MB pamięci. A takich odwołan będziesz miał tyle ile userów.
Zaincludowanie paru zdecydowanie mniejszych plików zajmuje zdecydowanie mniej czasu i mniej pamięci.
erix
Cytat
Jestem początkujący, i faktycznie mogę nie wiedzieć jak bardzo "kobylaste" mogą być aplikacje WEB no ale az takie? Jaka może być różnica w include plików powiedzmy 40-50 (szacuję, że coś koło tego, zawsze jest włączanych do projektu) a jednego dużego

Tak, aż takie. Poza tym, poguglaj sobie, co to jest code coverage.