Witam serdecznie!
Zarejestrowałem się niedawno na tym forum z tego względu, że kiedyś interesowałem się php i ogólnie szeroko pojętym tworzeniem stron internetowych, z tymże miałem wtedy 12-13 i na tę chwilę moja wiedza mocno się zdezaktualizowała i postanowiłem wrócić do tego i zastanawia mnie czy dobrą motywacją nie byłaby właśnie ta olimpiada. W tej chwili jestem uczniem drugiej klasy szkoły średniej i zastanawiam się czy możliwe byłoby przygotowanie się w rok (w zasadzie głównie chodzi mi o ponowne nabycie tej wiedzy, bo wiąże z tym jakieś plany, ale dokucza mi słomiany zapał, więc dodatkowy "bat" mógłby okazać się skuteczny).
Czy ktoś z Was brał udział i mógłby podzielić się jakimiś informacjami? Czy faktycznie trzeba mieć dobrze opanowaną matmę niekoniecznie szkolną (teoria grafów itd.)?
Gdyby ktoś mógł jeszcze podać jakąś literaturę co do algorytmów (miałem do czynienia tylko z pozycją Pana Sysło) byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.
konole
21.01.2012, 19:44:58
Teoria grafów? Do liceum? No bez jaj. Do tego potrzeba solidnej podstawy logiki i teorii mnogości, oraz wstępu do matematyki dyskretnej co na samych studiach zajmuje rok.
Spokojnie - po prostu przeglądając treści na stronie OI można było napotkać problemy, do których jakaś wiedza podstawowa z tego tematu okazała się potrzebna. W końcu problem mostów królewskich był podwaliną pod topologię i teorię grafów, a nie było to jakieś niesamowicie skomplikowane i tego typu idee przewijają się w tych zadaniach lub dotyczące najkrótszej drogi, aby...
Dajmy na to pojawił się taki oto algorytm:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_Bellmana-FordaZ tymże nie o to tutaj chodzi - zależy mi na odpowiedziach na pytania zawarte w pierwszym poście, a nie rozważania na temat matematyki.
Po prostu minęło sporo czasu i jestem totalnie nie na bieżąco i trudno jest mi ponownie wstrzelić się w to wszystko.
karolrynio
21.01.2012, 21:39:55