Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jaki framework wybrać? Nigdy nie pisałem w fw ;)
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
qjam
Witam.

Przymierzam się do zapoznania się z jakimś frameworkiem. Dawno nie sidziałem w samym PHP i stwierdziłem, że czas powrócić jednak pisanie stron, aplikacji pod czystym PHP nie ma sensu. Lepiej zrobić to na jakimś frameworku...

Moje pytanie: Jaki framework wybrać?
Nigdy nie pisałem w fw, na forach czytam: Symfony, CakePHP, Zend, Kohana... wybór trudny a ciężko zdecydować początkującemu co będzie dla niego najlepsze. Druga sprawa to oczywiście polskie wsparcie bo prędzej znajdę odpowiedź gdzieś na polskim forum niż zagranicznym (mój inglisz jest średni). Wiem też, że nie ma najlepszego frameworka... Jednak uwzględnijcie to, że jestem początkujący, nie pisałem nigdy w żadnym frameworku dlatego ciężko będzie mi wystartować wink.gif
Tintin03
Na początek polecam Kohana.
cojack
CakePHP 2.X dobry na starcik
Crozin
1. Poćwicz angielski, inaczej będziesz się całe życie męczyć. Techniczny angielski jest na prawdę prosty do opanowania (szczególnie gdy mówimy o czytaniu, nie pisaniu). Języka nie nauczysz się inaczej niż czytając materiały w nim napisane, tak więc będziesz mógł upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.
2. Nie ma czegoś takiego jak dobry FW dla początkującego, bo sam w sobie każdy nadaje się na start. Co najwyżej dostępność materiałów (dokumentacja, tutoriale czy otwarte projekty, na których można zobaczyć dany FW w akcji) mogą mieć dla początkującego - w ogóle dla każdego poznającego dany projekt - znaczenie.
3. W tym wątku dostaniesz pewnie kilka bezwartościowych postów typu "wybierz XYZ"/"ABC będzie dobry na start", które nijak Ci nie pomogą. Możesz albo wybrać w ciemno, albo szybko rzucić okiem na dokumentację każdego z nich.