Hej, od pewnego czasu wertuje strony gugla w poszukiwaniu ciekawego algorytmu na odnajdywanie najkrótszej ścieżki w "grafie". Mój przysłowiowy graf jest dość nie typowy, ponieważ nie ma w nim czegoś takiego jak długość krawędzi, bowiem jest ona stała dla każdego elementu, a więc i ich wynik nie ma znaczenia. Również możliwość poruszania się "po skosach" jest mi zbędna, a więc algorytmy takie jak dijkstra czy a-star skreśliłem po krótkim czasie namysłu. Może dla uzmysłowienia mojego "grafu" przedstawie jego techniczny wygląd: http://imageshack.us/a/img18/551/howalgo.png
ma on posłużyć jako prosta mapa 2D, w której za pomocą kliknięcia przechodzimy na następne pola tej mapy. wielkość pól mapy (krawędzi "grafu") jest stała - jak już wspomniałem - a także skosy są nie potrzebne. jak widać na obrazku, celem algorytmu ma być dostanie się z punktu A do punktu B najszybszą ściężką (polami) zważając przy tym na zaistniałe przeszkody (tak, to te ciemne czerwone kwadraciki). uznałem dijkstrę za zbyt przesadną, nie potrzebuję kombajna tylko ekonomicznej kosiarki, która błyskawicznie obliczy mi ścieżke bez innych bajerów. natrafiłem na dość dużo informacji o przeróżnych algorytmach z implementacjami do PHP, jednak jest ich tyle, a moje pojęcie na temat grafów (i matematyki) nie budzi podziwu, więc potrzebuję solidnej porady, który z algo okaże się dla mnie najlepszy? liczę na Wasze ciepłe sugestię i refleksję dotyczące każdej z metod ; ]
pozdrawiam, Shady.