Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Jak sprawdzić czy użytkownik istnieje w bazie ?
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Gefers
Witam,

Jestem początkujący i mam do was pytanie biggrin.gif Jak sprawdzić czy użytkownik istnieje w bazie ?

Z góry dzięki za odpowiedź.
kujol
webmade.org/kursy-online/kurs-mysql.php

fiszol
  1. SELECT id FROM users WHERE username = 'nazwa'
wujek2009
do powyższego zapytania dodałbym LIMIT 1 ;-)
Gefers
Mógł by mi ktoś z was napisać pełną funkcję to sprawdzenia czy użytkownik istnieje w bazie i wyświetlenia błędu oraz zatrzymania skryptu? Z góry dziękuję.
kujol
Jeśli jesteś początkujący to powinieneś sobie sam radzić, jeśli chcesz czegoś się nauczyć.
My możemy cię nakierować, jeśli chcesz aby ci ktoś to napisał to zmień dział.
Znajdziesz wiele kursów na ten temat.

Do sprawdzania służy
if ()
Wysyłasz zapytanie, a w zamian otrzymujesz 1 lub 0 wink.gif
Gefers
Jakoś nie potrafię sobie z tym poradzić biggrin.gif

Kod
function czyIstnieje() {
$con = dbConnect();
    $qry = "SELECT user_name FROM user WHERE user_name = '$imie' LIMIT 1";
    $sql = mysql_query($qry);
    if($sql[0] == 1) {
      echo 'Użytkownik o nazwie $imie istnieje!';
        return false;
    } else {
       echo 'Rejestracja pomyślna!';
       return true;
    }
}

Co tu jest nie tak ?
kujol
Kod
if (mysql_num_rows
(mysql_query("SELECT login
haslo FROM uzytkownicy
WHERE login = '".$login."'
&& haslo =
'"$haslo"' ")) >
0 )

else
{
}

Gefers
Coś mi to nie działa.
Kod
function czyIstnieje() {
    if (mysql_num_rows
    (mysql_query("SELECT user_imie
    user_password FROM user
    WHERE user_imie = '".$imie."'
    && user_password =
    '".$haslo."'")) >
    0 ) {
        echo 'Istnieje';
    } else {
        echo 'Nie istnieje';
    }
}

Nazwa mojej tabeli to : user
Kolumny po kolei: user_imie, user_password, user_email, user_id.

Proszę o pomoc.
Z góry dziękuje.
Turson
SELECT user_imie user_password
Dane, która ma pobrać wpisujesz po przecinku. Zamień && na AND.