Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: System walk
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Dmix
Wie ktoś może z was w jaki sposób zrobić ciąg potworków z warunkiem ifwin - kolejny potwór?
Przykład:
  1. case 1 :
  2. return new Monster ( (400 + 5 * $stage), 3, 14194, 21697, 11665, 23985, 22589, 500000, 848792, 100010000, 15087, (195), 178017293, -1);
  3. return new Monster ( (400 + 5 * $stage), 3, 4194, 1697, 1665, 3985, 2589, 365356, 548792, 100050000, 15087, (193), 178017293, -1);
daniel1302
Twój skrypt zawsze skończy się na linii nr 2 zawsze zostanie zwrócony pierwszy potwór. A co do twojego zapytania to wszystko zależy od tego jak masz zbudowany skrypt. Twój kod nic nam nie mówi
Dmix
Skrypt jest dość długi więc do wywołania ataku daję link:
https://docs.google.com/document/d/13gUlMhQ..._a8FfytoNE/edit
Natomiast skrypt wywołujący potwory wygląda
  1. function getGuildMonster($stage, $db_data) {
  2. switch ($stage) {
  3. case 1 :
  4. return new Monster ( (400 + 5 * $stage), 3, 14194, 21697, 11665, 23985, 22589, 500000, 848792, 100010000, 15087, (195), 178017293, -1);
  5. case 2 :
  6. return new Monster ( (400 + 5 * $stage), 3, 4194, 1697, 1665, 3985, 2589, 365356, 548792, 100050000, 15087, (193), 178017293, -1);
  7. case 3 :
  8. return new Monster ( (400 + 5 * $stage), 2, 4194, 1697, 1665, 3985, 2589, 365356, 548792, 100090000, 15087, (194), 178017293, -1);
  9.  

A mi chodzi o to jak wywołać na jednym poziomie kilka potworków (wygramy z jednym walczymy z kolejnym i tak dalej)
daniel1302
Obawiam sie, że na szybko się to nie uda. Musisz zrobić całą walkę w pętli while i dać jakiś warunek który będzie miał flagę oznaczającą stan ostatniej walki albo np życie gracza i jeśli gracz wygrał następne przejście przez warunki w pętli.
Dmix
Cytat(daniel1302 @ 20.05.2014, 21:08:26 ) *
Obawiam sie, że na szybko się to nie uda. Musisz zrobić całą walkę w pętli while i dać jakiś warunek który będzie miał flagę oznaczającą stan ostatniej walki albo np życie gracza i jeśli gracz wygrał następne przejście przez warunki w pętli.

Tego się obawiałem:/
Cóż, trzeba się zapoznać z pętlą.

To znowu ja.
Przejrzałem już kilka książek i poradników na ten temat, ale ciągle mam z tym problemy.
Gdy wydaje mi się, że powinno działać tak nie jest - gra siada.
Ma ktoś pomysł na to? Albo jak taki kod powinien wyglądać dla dwóch potworków?
fizzlebubble
Nie pisz gry na początek :-). Za mało struktur, za dużo kombinowania i matematyki. Jakiś blog, prosty portal będzie idealny :-).
Spawnm
Nie słuchaj fizzlebubble, moim pierwszym programem w php jaki napisałem była gra tekstowa typu rpg i do dziś to pozytywnie wspominam. Nawet mam gdzieś kod tego cudactwa ^^
A sam blog/system newsów to dodaj do gry jako bonus jak już uporasz się z silnikiem ;]
fizzlebubble
Kwestia podejścia do nauki. Sam zaczynałem od gry i stąd zdanie, aby nie tracić czasu na niepotrzebne kombinowanie z rozwiązaniami algorytmicznymi czy zaawansowanymi strukturami, gdy brak jakichkolwiek podstaw.
Dmix
Silnik jest stworzony, gra działa o dziwo dobrze.
Zkładając ten temat chodziło mi o podpowiedź którą uzyskałem, komentując niedawno o pętle while - jej budowę.

Dobra, dałem z tym jakoś rade.
Mam jeszcze pytanie odnośnie usuwania klanu.
Skrypt mam taki:
  1. $qry = $db->prepare ( "DELETE FROM guilds WHERE guild_id = :gid" );
  2. $qry->bindParam ( ':gid', $db_data [0] ['guild_id'] );
  3. $qry->execute ();
  4. }

I otóż skrypt teoretycznie usuwa klan z gry bo jego założyciel z niej wyskakuje ale klan w spisie gry wisi nadal (jako pusty) tak jak w tabeli w mysql.
Pyton_000
Zapewne to nie jedyna tabela która powinna być czyszczona
Dmix
Ten skrypt wyrzuca gracza z klanu, ale klan zostaje w mysql w tabeli "guilds"
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2025 Invision Power Services, Inc.