globusek14
14.07.2014, 20:57:53
Witam.
Jestem na 4 roku Informatyki i jako pracę inżynierską mam do napisania aplikację/stronę do zarządzania studentami. Aplikacja ta ma służyć na politechnice mojego promotorowi przez kolejne lata. Zaznaczam, że promotor nie ma dużego pojęcia samym pisaniu stron/aplikacji dlatego postanowił zlecić to studentowi jako temat pracy.
Postanowiłem, że będzie to windows 7 (maszyna wirtualna jak mniemam), baza danych postawiona na xamppie i strona internetowa przy użyciu php/html/ewentualnie jakich skryptów. Prowadzący będzie miał postawiony serwer gdzieś i łączył się tunelowo w razie potrzeby wyciągnięcia danych.
Jednak jest jedno wymaganie postawione przede mną: generator PDF - generacja kilku plików pdf. Część tekstu będzie stała jednak część będzie wyciągana z bazy danych.
I tutaj moje pytanie: czy ktoś zna silnik/oprogramowanie etc, które jest sprawdzone i dobre, które będzie współpracować na stronie razem z php/hmtl/ew. java? Baza danych jest dosyć obszerna bo posiada około 30 tabel (jednak wykorzystywane będzie około 15, ale taka baza musi być), strona będzie zrobiona w sposób łatwy do obsługi dla administratora.
Czekam na odpowiedzi i propozycje.
Pozdrawiam
markuz
14.07.2014, 21:02:53
Polecam
mpdf. Ładnie wszystko generuje + możesz formatować tekst przy użyciu HTML/CSS.
globusek14
14.07.2014, 21:06:41
Też o tym czytałem i wiele ludzi to poleca. Jednak chcę poznać zdanie kilku osób żeby nie było sytuacji, że w połowie pracy zrezygnuję z danego silnika i będzie zabawa od nowa.
matix
14.07.2014, 21:11:12
Hej,
Ja ze swojej strony polecam wkhtml2pdf -
https://github.com/NitMedia/wkhtml2pdf.
Bardzo proste - podajesz jako parametr HTML, a skrypt sam tworzy z niego PDF-a.
Generalnie nie skupialbym się aż tak na PDF-ie. Zrób sobie całą funkcjonalność + stronę, która będzie generowała w HTML-u, to co chcesz mieć później w pdfie, a następnie skorzystaj np. z tej biblioteki, która to ładnie sofrmatuje do pdfa.