Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP i MySQL] Dane uwierzytelniające do bazy danych
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Rinkachi
Witam serdecznie,
jestem nowym użytkownikiem, więc najpierw chciałbym się przywitać.
Temat założyłem, gdyż mam pewien problem, mianowicie tworząc coś na wzór prowizorycznego CMSa w formularzu użytkownik podaje dane do logowania do serwera bazy danych, dane te mają potem być wykorzystywane do logować, a sam folder instalacyjny zostaje usunięty. I tu pojawia się pytanie, w jaki sposób zapisać dane logowania do zmiennych, żeby mógł ich używać w wielu skryptach. Próbowałem już rozwiązań z sesją - co się nie sprawdziło, podobnie jak użycie głównego skryptu i tam utworzenie zmiennych, lecz podczas próby zalogowania do panelu wysypują się błędy, że zmienna jest niezdefiniowana.
Proszę o rady doświadczonych programistów, jestem amatorem i nie mogę sam wpaść na żadne bezpieczne i funkcjonalne rozwiązanie.
Pozdrawiam.
rad11
Zrob plik config po wypelnieniu formularza gdzie bedziesz trzymac stale z odpowiednimi wartosciami zrob autoload tego pliku i powiniennes moc uzywac pozniej tych stalych. Ewentualnie zapisz te dane do bazy danych.
Rinkachi
Ale jak zapisze dane w bazie danych do której połączenia z nią potrzebuje właśnie zapisanych w niej danych to jak to zadziała, bo trudno mi to pojąć. Mógłbyś rozwinąć myśl odnośnie tego pliku config? Dziękuje za odpowiedź smile.gif
b4rt3kk
Cytat(Rinkachi @ 20.05.2015, 19:56:05 ) *
Ale jak zapisze dane w bazie danych do której połączenia z nią potrzebuje właśnie zapisanych w niej danych to jak to zadziała, bo trudno mi to pojąć. Mógłbyś rozwinąć myśl odnośnie tego pliku config? Dziękuje za odpowiedź smile.gif

Stwórz sobie plik konfiguracyjny, na podstawie danych które prześle Ci user. Np.

1. $tresc_pliku = <<<'TXT'
  2. <?php
  3. $dbname = '{dbname}';
  4. $host = '{host}';
  5. $user = '{user}';
  6. $pass = '{pass}';
  7. TXT;
  8.