Cytat(stania @ 14.03.2016, 08:30:02 )

Podstawowe pytanie czy przed obiektami muszę perfekcyjnie poruszać się w php strukturalnym?
Trochę nie wiem po co się wypowiadam skoro nie odpowiem w prost lub zagmatwanie...
Programowanie obiektowe to nie to samo co programowanie zorientowane obiektowo... a JS o którym tutaj wspomniano jest świetnym "poligonem" do programowania obiektowego, gdyż wszystko w zasadzie trzeba traktować jako obiekt (co prawda nie ma tam klas a klasy zastępują "wzorce" "prototypowy" ale mniejsza z tym) - zwłaszcza jeśli chodzi o js w przeglądarce - po dłuższej styczności można by się pokusić, iż programowanie funkcyjne jest też trochu zorientowane obiektowo...
na to co napisałem do programu strukturalnego myśląc o grze załóżmy popularnej heroes gdzie masz ludków to fragment kodu zajmujący się grupą ludków lub ludkiem łatwiej oddzielić od reszty, poddajesz obróbce która na fragment kodu ma wpłynąć ale nie znasz np. dalszych zdarzeń, więc wiele czynników wisi w powietrzu (to co opisałem w skrócie to i przy programowaniu funkcyjnym można osiągnąć, i odpowiednie funkcje przy językach funkcyjnych też mogą być obiektami lub nawet są)... potem jest inna akcja i losowo na powołany "szkielet" (wybierz klase/funkcje/prototyp) - nie wiesz co się działo ale jak za słabe schorowane zwierzątko to nadszedł jego kres - i dla mnie odpowiednia organizacja kodu powtarzającego się jest już obiektem - wiele razy spotkałem się ze stwierdzeniem, iż nawet w językach bez klas można programować obiektowo - nawet w samym C czy ASM...
a programowanie zorientowane obiektowo jak dla mnie to ścieżka jest wytyczona od góry przez instancje/obiekty nie strukturalnie lub ten kod jest obudowany i potem obiektowy - oczywiście tyczy się to operowania na obiektach czyli programowania obiektowego - ale każdy może mieć inne zdanie...