Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [ZendFramework] Powtarzające się boxy na stronie
Forum PHP.pl > Forum > PHP > Frameworki
Fraglesss
Witam,
To moja pierwsza przygoda z Zend'em i aktualnie jestem początkujący, ale mam ochotę to zmienić. Piszę CMS'a na potrzeby nauki i chce zrobić stronę na której w sidebarze będą jakieś boxy, np. Lista kategorii, ostatnie wpisy lub inne. Problemem jest to że nie znalazłem rozwiązania. Znalazłem tylko wzmianke o helperach, konkretnie o view helperach, ale nie wiem jak to dalej pociągnąć.

Prosiłbym o jakieś wskazówki, z góry dziękuje.
PawelC
http://zend-framework.web-portals.pl/ tutaj znajdziesz odpowiedzi na każde pytanie smile.gif generalnie, przestudiuj tą stronę, a wiele rzeczy się nauczysz smile.gif Jest tam też, wzmianka o powtarzających się elementach na stronie.
Fraglesss
No z tej strony zaczynałem ale nie widzę tam odpowiedzi na to pytanie.
PawelC
http://www.heavymind.net/zend-framework-tutorial/ a to widziałeś? Jest napisane, zaraz przy tworzeniu aplikacji smile.gif gdzie się wrzuca, powtarzający kod itp
Fraglesss
Nie wiem czy dobrze mnie zrozumiałeś. Pokaże szkic

Mam layout, w którym zmienia się content, a po prawej chciałbym właśnie zrobić tą liste kategorii. Nie chce w każdym kontrolerze wywoływać tego samego, nawet nie powinienem, więc może masz jakiś pomysł? Na tej stronie co podałeś również nic nowego nie widzę.
seth-kk
Jeśli bazujesz na jednym kontrolerze to informacje o kategoriach podajesz w init()
Możesz też to zrobić w kontrolerze bazowym lub wyciągać te informacje w layoucie za pomocą helpera Action
melkorm
- Kontroler bazowy - Tak.
- Action Helper - Nie
- Helpery dla każdego box'u - Tak.
Fraglesss
Poszukałem trochę i zbierając wszystko doszedłem do tego:
1. Tworzę helpera w application/views/helpers/CategoryBox.php
2. Klasa:
  1. class Zend_View_Helper_CategoryBox extends Zend_View_Helper_Abstract
  2. {
  3. public function categoryBox()
  4. {
  5. /*... */
  6. }
  7. }

3. W widoku: