Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Import danych z pliku Excel
Forum PHP.pl > Forum > PHP
Mateostin
Witam, Napotkałem ciężkie dla mnie zadanie. Mianowicie, czy jest możliwość importu danych do MYSQL z poziomu PHP bez użycia phpmyadmin?
chodzi mi o to ze będzie przycisk do wybrania pliku Excel z komputera, plik będzie miał postać oczywiście podstawowej tabeli

a1 | a2 | a3 |
------------------
1 | x1 | y1 |
2 | x2 | y2 |
3 | x3 | y3 |
4 | x4 | y4 |

i ten sam wzór tabela w MYSQL

Szukałem po forach natomiast wszędzie podają przykłady na konwertowanie pliku itp itd

trueblue
http://phpexcel.codeplex.com/
daniel1302
A dlaczego nie chcesz zapisać tak prostej tabeli jako CSV i użyć w najbardziej banalnym przypadku coś ala
  1. $cells = [];
  2. while (($line = fgets($fHandler)) {
  3. $cells[] = explode(';', $line);
  4. }
Mateostin
Tzn ja nie wiem jak się do tego zabrać tak od a do z. Jestem zielony w PHP a przydało by mi się to ogromnie tylko tak jak mowie nie wiem jak to zrobić żeby odczytać coś z pliku i wrzucić to do bazy
A zależny mi na tym żeby można było wybrać plik z komputera i wgrać od razu do bazy ponieważ takie coś nie będzie aktualizowała tylko jedna osoba. wiem ze jest takie coś możliwe bo już się z tym spotkałem ale totalnie nie wiem jak to działa.
oczywiście ja nie chce gotowego kodu czy coś tylko bardziej mi zależy na tym żeby ktoś z doświadczonych użytkowników nauczył mnie (wytłumaczył) jak to działa.
viking
Musisz stworzyć formularz z inputem type=file pobrać plik zapisać. Otworzyć go w PHP za pomocą PHPExcel (opcjonalnie gotowymi funkcjami do obsługi csv jeśli jest w takim formacie), wybrać co potrzebujesz, za pomocą rozszerzenia mysqli albo PDO zapisać dane do bazy. Jeśli nic kompletnie nie umiesz to myślę że jest za trudne. Lepiej to komuś zleć.
Mateostin