phpion
28.10.2008, 20:03:31
Witam,
mam Neostradę 1MB oraz 2 komputery: stacjonarny i laptop. Chciałbym kupić jakiś router, który pozwoliłby mi na równoczesne korzystanie z internetu na obu komputerach (stacjonarny przez kabel, laptop przez WiFi). Jakoże jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie (a znalezione tematy nie do końca mnie naprowadziły) prosiłbym o pomoc w wyborze takowego urządzenia. Głównym kryterium wyboru będzie raczej cena.
Pozdrawiam i dzięki za sugestie,
pion
krzyszbi
28.10.2008, 20:12:57
jako że obecnie nie jestem w domu nie powiem co u sąsiada instalowałem
ale był to prosty NetGear z WiFi i działa bez problemów
nie dzwonią do mnie ze się nie łączy a wiem ze go z gniazdka wyłączają jak nie uzywają
powrót zasilania a on sam resztę robi
Piniek
28.10.2008, 20:39:51
ja mam Cerberusa P-6331-42 i spisuje się świetnie na dwa stacjonarne i dwa laptopy. Największym plusem jest brak przerywania połączenia, nie to co w przypadku livebox-a.
EDIT: dodam ze router jest wyposażony w 4 gniazda Ethernet oraz Wifi o dość dużym zasięgu ( cały dom 2 piętrowy w przypadku gdy router znajduje sie na 1 pietrze ;p )
Pozdrawiam
webdice
28.10.2008, 20:45:53
NetGear DG834v3 fajny routerek, bardzo dobry zasięg, nie wiesza się. Linksysy też są bardzo dobre, ale modeli nie pamiętam. Jednak każdy router tych firm będzie dobry, ważne tylko aby był to router ADSL.
EDIT: Jeśli chodzi o cenę to Edimax. Pracuje w sklepie komputerowym i najczęściej na gwarancje wysyłane są właśnie one. Sam mam w domu (co prawda DSL'owy) i chodzi jako tak. Przez ponad pół roku chodzi bardzo ładnie, ostatnio zaczął świrować i przynajmniej raz na dwa tygodnie muszę do zrestartować.
Chociaż z drugiej strony ceny w/w routerów nie są dużo wyższe.
phpion
28.10.2008, 20:45:57
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Może jeszcze uściślę kilka rzeczy (jeśli będzie to miało znaczenie):
- Neostrada chodzi na modemie Sagem
- obsługa tylko 2 komputerów - więcej nie będzie