Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP]Pytanie dotycząće skryptu
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
MysticPL
Witam, mam pytanie:
U mnie na stronie (http://www.centrumsimy.cba.pl/) część aktywną tzn. taką zmienną bo tylk tam aktualizuje informacje i artykuły stanowi ta środkowa część.. Więc potrzebny mi jest jakiś skrypt dzięki któremu cała strona będzie w jednym pliku index.php. Chodzi mi o to żeby np. jak klikam na Redakcja nie przechodziło mi do pliku redakcja.php tylko było coś takiego np: index.php=cat_redakcja. Z góry dziękuje za odpowiedź.
erix
Tablica superglobalna $_GET.

Potem, w kodzie, sprawdzasz, czy istnieje. Proponuję użyć jakiejś tablicy ze sztywno zapisanymi podstronami w celu uniknięcia prób włamań.
MysticPL
A jak ten skrypt napisać? Bo jestem zielony z PHP.
batman
Przenoszę na przedszkole.
erix
Cytat
Bo jestem zielony z PHP.

Jak chcesz mówić po np. hiszpańsku, skoro nawet słowa nie znasz? Przeczytaj jakikolwiek kurs PHP, w większości jest opisane korzystanie ze wspomnianej tablicy.
MysticPL
Czytałem kurs na webdiary.pl, było o tych tablicach ale to był tylko przykład na odczytanie tego co się wpisało w polu prez $_GET
erix
No właśnie. I połącz to teraz z np. include" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual. Aby to zrealizować musisz wiedzieć, jak łączy się łańcuchy tekstowe.

Ale takie najprostsze rozwiązanie z include" title="Zobacz w manualu PHP" target="_manual'owaniem pliku bezpośrednio na podstawie zmiennej z paska adresu jest NIEBEZPIECZNE. Poszukaj na forum o bezpieczeństwie skryptów. Było o tym nieraz.
grzemach
index.php?cat=redakcja
  1. <?php
  2. switch($_GET['cat']){
  3. case 'redakcja': echo 'wyświetl stronę redakcji'; break;
  4. case 'innastrona': echo 'wyświetl inna strona'; break;
  5. default: echo 'strona główna';
  6. }
  7. ?>

tak w skrócie, tam gdzie masz echo 'strona...' musisz mieć swoje treści lub (co jest lepsze) odniesienia do funkcji które wyświetlą Ci odpowiednią stronę.
MysticPL