Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Pełna kopia bezpieczeństwa. Jak to zrobić?
Forum PHP.pl > Inne > Hydepark
gramy52
Witam.

Zastanawiam się, jak zrobić PEŁNY backup danych strony www. Posiadam stronkę (CMS) - oczywiście, jest tam przycisk do tworzenia kopii zapasowej bazy mysql (czyli rozumiem, że zachowuje mi nazwy wszystkich użytkowników itd.), ale co plikami na ftp? (w której w skład wchodzi szata graficzna mojej roboty itd.). Jak usunę pliki z serwera ftp, to raczej ta kopia zapasowa bazy mysql mi wtedy nie pomoże. Istnieje jakiś program, by zrobić pełną kopię bezpieczeństwa serwera strony www?. Proszę o odpowiedź. W tych sprawach jestem zielony, ale na ten temat na google (i tutaj) nie znalazłem odpowiedzi. Niebawem robię "przeprowadzkę" i chciałbym wykonać to paroma kliknięciami (to już wszystko smile.gif ). Pozdrawiam.
phpion
Total Commander + przycisk F5?
thek
Rozwiązań jest przynajmniej kilka. Te dwa są najpowszechniejsze:
1) Dowolny klient ftp, najlepiej ze wznawianiem plików. Szukanie jakiego pliku nie ściągnęło wśród nieraz tysięcy to mordęga.
2) Spakować zawartość serwisu jako jeden plik i zassać.
Drugie jest lepsze bo najczęściej masz mnóstwo małych plików, a zassanie ich zajmuje o wiele więcej czasu niż jednego dużego.
jamSoft
Zapytaj admina serwera, powinien pomóc - to tylko kilka poleceń (zip, mc). Mój admin zgrał mi pliki ze starego serwera na nowy z zachowaniem praw do plików. Obecnie i ja sam potrafię to zrobić.
Neo
Hmm Jeszcze jest możliwość zrobienia kopi bezpieczeństwa z Panelu Administracyjnego Serwera.
Czy To cPanel Czy Direct Admin. Jest tam dostępna opcja zrobienia kopii wszystkich plików i folderów które są na ftp. smile.gif
Sam Dzisiaj Takowy Backup Zrobiłem z poziomu Panela Administracyjnego. smile.gif

Pozdro
thek
Neo... Kopia bezpieczeństwa w cPanel, to w zasadzie nic innego niż przykład 2) z mojego postu winksmiley.jpg Tylko się bardziej "fachowo informatycznie" nazywa tongue.gif