Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP]pole select option a mysql
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
jacusek
Witam.
Zaznaczam od razu, ze jestem początkujący.
Mam taki problem i nie bardzo wiem jak się za to zabrać.
Mam tablę w MYSQL z 60 elementami. Żeby nie zaśmiecać kodu chciałbym tych danych użyć do formularza w html Option. Jednocześnie chciałbym, żeby po wybraniu jednego z elementów tej listy wywoływała się kolejna lista zależna od tej pierwszej.
Szukałem już w różnych miejscach i jakoś tego nie mogę znaleźć. A może lepiej w ogóle dać te 60 pozycji do kodu html i się nie martwić. Siedzę już na tym, że 3 dni.
Z góry dziękuję za pomoc.
Fifi209
Lepiej wygenerować raz i mieć spokój - nie obciążać bazy na przyszłość. winksmiley.jpg
piotrooo89
Cytat(fifi209 @ 9.11.2009, 22:52:59 ) *
Lepiej wygenerować raz i mieć spokój - nie obciążać bazy na przyszłość. winksmiley.jpg

obciążenie 60 rekordami z bazy?! tam nie ma żadnego obciążenia i tak się będzie wykonywać mniej niż sekundę... bez przesady jakby miał jakieś 600 000 rekordów to można było by się zastanawiać.

a co do zrobienia zależnych selectów to polecam: http://www.w3schools.com/AJAX/ajax_database.asp
phpion
@piotrooo89:
Moim zdaniem jest dokładnie odwrotnie. Przy 60 rekordach warto rozważyć zapis na sztywno w jakimś pliku (np. jako tablica w PHP), natomiast przy 600 000 rekordów zdecydowanie lepiej pozostać przy bazie danych. Oburzyłeś się na obciążenie bazy - moim zdaniem właśnie ono będzie i będzie zbędne. Po co za każdym razem pobierać te same 60 rekordów skoro można je zapisać jako swego rodzaju cache? To tak jakbyś w bazie trzymał napis "Witaj świecie" i za każdym razem się do niego odwoływał wykonując zapytanie. Masz wtedy tylko 1 rekord więc wg Ciebie obciążenie żadne. Fakt, bardzo niskie, ale pytanie: po co?
piotrooo89
@phpion fakt można to na jakiej tablicy zrobić, ale moim zdanie szybkość wczytywania z tablicy nie będzie dużo mniejsza od wczytywania owych rekordów z bazy.