Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [cutenews] Problem z kodowaniem
Forum PHP.pl > Forum > Gotowe rozwiązania
shizm
Przeszukalem te forum forum WH pisalem nawetn a forum Cutenews... ale nie uzyskalem odpowiedzi... Minowicie mam problem z kodowaniem polskich znakow w wyswietlanych newach z cutenews...

Mam plik index.php w nim kodowanie iso-2 tekst zawart bezzposrdenio w pliku indx.php koduje sie dobze ale zaincludowane newsy z cutenewsa juz nie sad.gif nie wiem co mam zrobic...

Pomozcie prosze

Btw: czytalem cos ze trzeba zmienic kodowanie na serwerze cos tam z apchem ;] ale nie wiem o co chodzi bo jestem zielony w tych sprawach (um,iem tylko zainstalowac skrypt ;P) Serwer mam sponsorowany... mam dostep do cpanelu... pomozcie snitch.gif
Majdan
Też mam podobny problem. sad.gif U mnie czasami wyświetla dobrze, a czasami źle (co jakiś okres czasu).
shizm
probowalem zminenac kodowanie w index.php ale nic nie daje ;/ gdy przelaczam z poziomu przegladarki zminia sie tylko teskt opza cutenews ;/ pomocy :]
wobst
No więc chłopaki, mam rozwiązanie!!!

Też miałem ten problem, ale udało mi się go rozwiązać ;-) dlatego mam rozwiązanie.

Jak powszechnie wiadomo, panel administracyjny CuteNews ma możliwość wyboru Skina, czyli skórki. I w tym sedno sprawy! Trzeba zmienić kodowanie w skórce. Jak to zrobić? Otóż w katalogu CutePHP mamy katalog skins, gdzie umieszczamy pliki w postaci 'nazwaskórki.skin.php', gdzie nazwaskórki to oczywiście hmm... nazwa skórki, nazwa pliku skórki dokładnie.

W plikach skórki mamy trzy sekcje MENU, HEADER i FOOTER. My musimy wstawić deklarację polskich znaków ISO w sekcji HEADER między znacznikiem HEAD a SCRIPT. Musi to wyglądać mniej więcej tak (dla skórki default) :
Kod
<head>

<meta content="text/html; charset=iso-8859-2" http-equiv=Content-Type>

<script type="text/javascript" src="skins/cute.js"></script>


Generalnie trzeba po HEAD wstawić deklaracje ISO. Myślę, że teraz każdy już mniej więcej rozumie o co chodzi...