Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [JavaScript][HTML][PHP] Przełączanie się pomiędzy podstronami
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
dawidoff86
Witam! Jestem początkującym programistą i związku z tym mam problem z przełączaniem się pomiędzy podstronami. stworzyłem layout, którego głównym elementem, prócz menu, nagłówka, stopki, są nowości. chciałem, aby odpowiedzialny za nie był skrypt .php, który zczytywał by je z pliku xml oraz wyświetlał na stronce. musiałbym on jednak otrzymywać parametr z id wiadomości od której zacząć wyświetlanie. nie wiem jednak jak przekazać mu zmienną określającą od której ma zacząć. href się chyba nie nadaje do tego bo mogę podać tylko hiperłącze do dokumentu php lub xhtml, ale nie moge przekazać zmiennej. przesyłać zmienne można przy pomocy get i post, jednak z tego co wyczytałem do tej pory, żaden z dostępnych elementów "type" (button itp) z instrukcji input nie nadaje się do tego. może to trochę zamotałem, ale efekt chciałbym uzyskać taki:
przy wejściu w aktualności wywołanie skryptu "wyświetlNowości.php" z parametrem 1. gdy użytkownik kliknie na dole np na znaczek > chciałbym odpalić skrypt z parametrem o wartości 2.
exood
tworzysz link na stronie

1. <a href="wyswietlNowosci.php?zmienna=1">link</a>

a w pliku wyswietlNowosci.php dajesz

1. if(isset($_GET["zmienna"])){
  2. $zmienna = (int)$_GET["zmienna"];
  3. }

i w skrypcie wyswietlNowosci.php pod zmienną "$zmienna" masz już parametr o który Ci chodziło

chyba, że kompletnie się nie zrozumieliśmy winksmiley.jpg
dawidoff86
tak właśnie o coś takiego mi chodziło. mam jeszcze pytanie, czy możliwe jest coś takiego że gdy otrzymam już tą zmienną:
  1. if(isset($_GET["zmienna"])){
  2. $zmienna = (int)$_GET["zmienna"];
  3. }

i zwiększę ją sobie w skrypcie
  1. $zmienna++

to żeby odwołać się do strony z koleją częścią newsów mogę zrobić coś takiego:
  1. <a href="wyswietlNowosci.php?zmienna=<?php $zmienna ?>">link</a>