blojayble
19.03.2010, 16:42:09
Witam, jestem nowy w temacie programowania php i mam parę wątpliwości.
Zainteresowała mnie kwestia działania gier przez przeglądarkę. No tak, działa ona na zasadzie silnika napisanego w php.
Po namysłach stwierdziłem że można by się wziąć za php i może sam bym spróbował zrobić jakąś prostą grę dla sprawdzenia, i tutaj wątpliwości:
Czy taki silnik trzeba napisać od podstaw i działa on samodzielnie bez żadnych dodatkowych programów, tak jak np phpbb3 zainstalowany na serwerze, czy można by zrobić portal na jakimś CMS i wgrać skrypt do CMS'a, który działał by jako silnik do gry i automatycznie zamieniał portal w grę via www.
Czy można by po prostu zrobić portal oparty na php-fusion, wgrać napisany przez siebie silnik i by to mogło działać?
A może jednak trzeba wszystko zrobić od podstaw?
Zakładając że by się dało zrobić taki skrypt na portal, to czy ten portal mógłby być oparty na Joomla!, z tego co wiem żeby odpalić skrypt na Joomli trzeba go zmienić w komponent dla niego, dało by z takim skryptem rade zrobić to samo?
Być może niektóre z moich wypowiedzi zabrzmiały niedorzecznie, jednak jestem nowicjuszem w tej dziedzinie.
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Pozdrawiam, blojayble.
MateuszS
19.03.2010, 16:55:27
Po co do tego php fusion phpbb3 mieszać? Stronę robisz sam, w końcu to ma być twoja gra, forum możesz postawić na phpbb3. Są w prawdzie gotowe silniki do gier ale... czy wtedy gra będzie wyglądała tak jak ty chcesz? Niekoniecznie, dlatego polecam wziąć się za PHP i samemu próbować coś napisać.
blojayble
19.03.2010, 17:41:33
phpbb3 to był przykład, nie mam zamiaru robić gry internetowej na forum, to co chce zrobić nie ma nic wspólnego z phpbb3 taki przykład podałem.
Uproszczę pytanie:
Jeśli mam portal na php-fusion albo Joomla!, to czy mogę napisać skrypt (pełniący rolę silnika gry) który pozwoli używać portalu jako gry via www?
MateuszS
19.03.2010, 17:54:25