Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [PHP][SQL]Ranking
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
RoysoN
Witam! Jestem początkujący w PHP. Stworzyłem taki ranking filmów:
WYŚWIETLANIE & GŁOSOWANIE:
Wyświetla rekordy(w tym przypadku filmy): id | nazwa | tematyka | lwys. lwys to tutaj głosy, które użytkownik może dodawać lub ujmować.
  1. <?php
  2.  
  3. require "connection.php";
  4. connection();
  5.  
  6.  
  7. $wynik = mysql_query("SELECT * FROM filmy ORDER BY lwys DESC LIMIT 10")
  8. or die('Błąd');
  9.  
  10. if(mysql_num_rows($wynik) > 0) {
  11. echo "<table width='168px'>";
  12. while($r = mysql_fetch_assoc($wynik)) {
  13. if (isset($_POST["bob".$r['id']])) {
  14. mysql_query("UPDATE filmy SET lwys=lwys + 1 where id = ".$r['id'].";");
  15. echo "głos dodany";
  16. } else if(isset($_POST["bob2".$r['id']])){
  17. mysql_query("UPDATE filmy SET lwys=lwys - 1 where id = ".$r['id'].";");
  18. echo "głos ujety";
  19. } else {
  20. echo "<tr><div id='wiersz'>";
  21. echo "<td>".$r['id']."</td>";
  22. echo "<td>".$r['nazwa']."</td>";
  23. echo "<td>".$r['tematyka']."</td>";
  24. echo "<td>".$r['lwys']."</td>";
  25. echo "<td> <form action='' method='POST'><input type='submit' name='bob".$r['id']."' value='' style='background:url(grafika/tak.gif); border:0; height:15px; width:15px''><input type='submit' name='bob2".$r['id']."' value='' style='background:url(grafika/nie.gif); border:0; height:15px; width:15px'></form></td>";
  26. echo "</div></tr>";
  27.  
  28. }
  29.  
  30.  
  31. }
  32. echo "</table>";
  33. }
  34. ?>
  35.  

DODAWANIE FILMÓW:
  1. <html>
  2. <body>
  3.  
  4. <form action="dodajfilm.php" method="post">
  5. nazwa:<br />
  6. <input type="text" name="nazwa" /><br />
  7. tematyka:<br />
  8. <select name='tematyka'>
  9.  
  10. <option>Motoryzacja</option>
  11. <option>Muzyka</option>
  12. <option>Wydarzenia</option>
  13. <option>Inne</option>
  14.  
  15. </select>