Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Gabinet lekarski - projekt
Forum PHP.pl > Forum > Bazy danych > Access
pes10
Witam. Mam do wykonania projekt bazy danych dla pojedynczego lekarza, ale nie wiem jak to wszystko ruszyć. Baza musi zawierać 10 tabel i nie wiem co by tam dać : worriedsmiley.gif Do pierwszej tabeli dałem dane lekarza, w drugiej mam spis pacjentow z chorobami, w trzeciej leki jakie zostały przepisane i dalej nie wiem co tworzyć worriedsmiley.gif Czy dodać też tabele związane z wizytami, czy to w ogóle pasuje do tego? Proszę o pomoc
IceManSpy
A czemu baza ma zawierać 10 tabel? (przypominają mi się zajęcia z uczelni z baz danych, gdzie musiało być 10 tabel a i tak korzystaliśmy z 2-3 biggrin.gif).

Zastanów się co potrzebujesz do tego? Jak dla pojedynczego lekarza, to po co Ci tabela z danymi tego lekarza? Nie wie jak ma na imię? ;>
Na pierwszą myśl przychodzą mi:
* dane pacjentów
* dane leków
* terminarz wizyt
pes10
Dałem też dane lekarze bo myślałem, że będą mi potrzebne do dalszych działań smile.gif Co do liczby tabel pomyliłem się, w zadaniu jest napisane minimalnie 8, muszę dalej utworzyć relacje, zrobić kilka kwerend z klauzulami where, order by oraz like pozwalających wykonać podstawowe zestawienia wymagane w pracy projektowanego systemu i minimum 4 formularze. Najgorsze jest to z tymi tabelami bo nie przychodzi mi do głowy co by dać, żeby mieć 8 tabel worriedsmiley.gif


toel
znormalizuj bazę danych a same się będą tworzyć ;P

przykładowo. mówisz że masz "spis pacjentow z chorobami"

zrób z tego tabelę pacjentów, tabelę chorób, tabelę łączącą poprzednie 2 po id

itp.
pes10
Odświeżam:D Mam takie tabele: spis pajcentow, historia pacjentow(info o chorobach), skierowania do specjalisty (wybór TAK/NIE), skierowania na badania laboratoryjne (TAK/NIE) oraz przeciwskazania (przepisane lekarstwa).
Niestety za mało ich jest, możecie jeszcze coś dorzucić?
IceManSpy
A to co ja podałem? Terminarz wizyt? Spis leków?

A jeśli chcesz bajerować i uznać ten gabinet za prywatny to możesz wsadzić całą gamę związaną z zarządzaniem nim czyli personel, zarządzanie zarobkami, wydatkami itd.
pes10
ok, może być gabinet z personelem, przynajmniej ilość tabel jest wymagana bo dołożę tabele pracownicy, stanowiska, urlopy, wypłaty. Mógłby mi ktoś zrobić schemat relacyjny tych tabel, bo nie zabardzo wiem, jak mogę to wszystko uporządkować i połączyć worriedsmiley.gif ?

elektrrrus
Zdaje się że to Ty masz się tego nauczyć, nie my. Podaj to co zrobiłeś sam, mogę wskazać błędy i nakierować, ale na pewno nie robić to za Ciebie.
pes10
Poniżej umieszczam link z tabelami, nie są one uzupełnione, bo nie wiem czy one są sensownie zrobione (chodzi o klucze, nie wiem czy dobrze dodałem na przykład w tabeli wypłat kolumnę pacjentID dzięki której bym mógł stworzyć relacje z tabelą o pacjentach worriedsmiley.gif Jak możecie, przeglądnijcie to, sprawdźcie.

http://www.sendspace.pl/file/3eb6679f81bfa3ed4dc3bda
IceManSpy
Nie możesz wrzucić jako obrazek? Narysuj schemat i nam pokaż.
IceManSpy
1. Gdzie są relacje? Narysowałeś luźne tabele
2. Jeśli już nadajesz im nazwy, to trzymaj się jednego stylu np pierwsze 3 litery nazwy tabeli + nazwa pola np jak masz tablę Pacjenci i pole Imie to napisz PacImie , bo razem masz 3 litery, raz 4, a raz w ogóle inaczej. Przyjmij jakiś schemat.
3 (opcja). Nie wiem na ile pozwala to access, ale pola wymagane (które nie mogą być puste) oznacza się pogrubieniem.
4. Musisz użyć odpowiednich relacji np 1:1 , 1:n lub n:m . Więcej tutaj: http://brasil.cel.agh.edu.pl/~09seenglert/...tawy&menu=6
pes10
Relacjami niedługo się zajmę, chciałem wiedzieć czy te tabele są prawidłowe, żeby potem tworzyć dalej?
IceManSpy
1. Nie używaj polskich liter w nazwach.
2. Już widzę błąd: tabela Pracownicy ma pole PracWypłID , tabela Wypłaty ma pole WypID. Wiec w pracownikach także powinno być PracWypID.
3. To co wyżej Pacjenci (PacID) -> Umówione wizyty (PacjentID)

P.S. Masz zrobić tylko projekt bazy, czy także go zaimplementować? Bo jak projekt, to wybrałeś kijowy do tego program. Już dużo lepszy byłby MySQL workbench lub chociaż MS visio.
pes10
Mam wykonać projekt na informatykę i mamy to zrobić w accessie i jest tam napisane: Wypełnić struktury przykładowymi danymi pozwalającymi ocenić poprawność zaprojektowanej i wykonanej struktury. Dzięki za wskazanie błędów, jeszcze się odezwę ale pewno nie dziś smile.gif

Zrobiłem relacje, daję do poglądu bo nie jestem pewien czy jest dobrze.
http://img171.imageshack.us/img171/84/relacjje.png

Smertius
Do jednej wizyty może być przypisanych kilku pacjentów? Czy raczej pacjent może być umówiony na kilka wizyt?
Teraz masz relacje 1 wizyta->kilku pacjentów IMHO powinno być na odwrót. Taka sama sytuacja jest z tabelami Urlopy, Wypłaty.

Nie powinno być relacji 1:1 Pacjent-Karta pacjenta+osobna tabela z danymi na karcie?

Chcesz mieć więcej tabel, znormalizuj troszkę bazę np. tabela z kodami pocztowymi i nazwami miejscowości itp.

pes10
A jak mam zrobić, żeby było jak piszesz, bo ja nie widzę tego, że jednej wizycie dałem kilku pacjentów, to samo z resztą? Jakie klucze muszę wstawić, żeby to wszystko grało? worriedsmiley.gif
Smertius
Teraz w tabelach które wymieniłem wyżej, masz relację wiele:1 musisz zmienić na 1:wielu, tak jak masz np. połączone tabele Pacjenci oraz Skierowania do specjalisty
celbarowicz
dorzuć tabelę ze spisem państw,województw, następnie tabelę ze spisem powiatów itd,żarty żartami ,ale pokombinować trzeba.
każdy pacjent gdzieś mieszka , gdy utworzysz ifo o pacjencie nie wpisuj województwa tylko jego id, nazwa zostanie pobrana po id z odpowiedniej tabeli.
tak samo z powiatem miejscowością czy wieloma innymi danymi. nie czytałem wszystkich postów, ale ktoś wspomniał o normalizacji bazy, jeśli to zrobisz to w tabelach dane nie będą się powtarzały.(dane o rodzinie, zakładzie pracy-nr ubezpieczenia w razie draki też są ważne)
pes10
Robię formularz stanowiska. W tabelach mam:
StanID StanNazwa
1 Pielęgniarka
2 Recepcjonistka
3 Sprzątaczka

Gdy zmieniam w formularzu rekordy mam: pielegniarka, recepcjonistka, sprzataczka i znowu pielegniarka. Dlaczego to się powtarza?
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.