Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: Wysyłanie maila php pomoc.
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
wa1tor
Witam.

Mam pewien problem. Znam się na htmlu css i lekko na js. Robię pewną stronkę i chce tam zamieścić opcje kontakt ( w sensie wysyłanie maila )

Zrobiłem już w htmlu tak:

Cytat
<form action="" method="post" id="zzz">
<fieldset>
<div>
<label for="imie">Imię:</label>
<input type="text" id="imie" />

<label for="email">E-mail:</label>
<input type="text" id="email" />
</div>
<div>
<label for="wiadomosc">Treść Wiadomości:</label>
<textarea id="wiadomosc" rows="10" cols="50">Tutaj wpisz treść wiadomości.</textarea>
</div>
</fieldset>
<p>
<input type="submit" id="submit" value="Wyślij" class="submit" />
</p>

</form>

Wiem, że jest dużo tego na google poradników i nie tylko jak zrobić w php aby wysyłało maila. Ale nie wiem jak uzupełnić dla mojego przypadku. W sensie nazwy gdzie jakie moje. Ponieważ nie znam się, na php. Proszę o pomoc jak by wyglądało wypisane w php z moimi nazwami.

Z góry dziękuje i pozdrawiam Wa1tor.
Daiquiri
Każdemu z pól, które mają zostać wysłane - nadajesz atrybut name. Dla przykładu: <input type="text" name="temat" /> - dane które zostaną tam wpisane, będą "dostępne" poprzez odebranie zmiennych $_POST['temat'] (dla przykładu name="temat"). I tak: po wciśnięciu wyślij musisz obsłużyć akcję.
  1. if(isset($_POST['wyslij'])) { //jeżeli wciśnięto przycisk z name="wyslij"
  2. echo $_POST['temat']; // wyświetli Ci to, co użytkownik wpisał w polu <input type="text" name="temat" />
  3. // Tutaj musisz "wstawić" wysyłanie e-maila, np.:
  4. mail($adresat, $_POST['temat'], $zawartosc, $naglowki);
  5. }
Analogicznie możesz skorzystasz z tylu $_POST['JakaśNazwa'] ile potrzebujesz. Opis tego, co wstawiamy w funkcji mail() znajdziesz w manualu lub poprzez google smile.gif.
To jest wersja lo-fi głównej zawartości. Aby zobaczyć pełną wersję z większą zawartością, obrazkami i formatowaniem proszę kliknij tutaj.