Pomoc - Szukaj - Użytkownicy - Kalendarz
Pełna wersja: [MySQL][PHP][HTML] Edycja przez formularz
Forum PHP.pl > Forum > Przedszkole
R0ckY
Witam... Nie będę nawet pisał tutaj mojego kodu bo w edycji przez form to ja jestem czymś gorzej niż laikiem... Otóż chodzi mi o to że mam sobie stronę, chciałbym abym gdy wejdę w edytuj.php?id=1 pokazało mi formularz i 2 pola do edycji, tytuł oraz treść... No i oczywiście przycisk Edytuj ... próbowałem zrobić coś takiego... ominę może połączenie z bazą bo tam akurat wszystko gra

1. if ( isset($_GET['id']) ) {
  2.  
  3. $zapytanie = "SELECT `$_GET['id']` ,`tytul`,`tresc` FROM `strony` LIMIT 1";
  4. $idzapytania = mysql_query($zapytanie);
  5. $wiersz = mysql_fetch_row($idzapytania)
  6.  
  7. <form action="edytuj.php" method="post">
  8. Tytuł strony '. $wiersz[0] .':<br />
  9. <input type="text" name="tytul" style="width: 500px;" value="'. $wiersz[1] .'"/><br />
  10. Treść Strony '. $wiersz[0] .':<br />
  11. <input type="text" name="tresc" value="'. $wiersz[2] .'" style="width: 500px; height: 100px;"/><br />
  12. <input type="submit" value="dodaj" />
  13. </form>
  14. ';
  15. }
  16. else (
  17.  
  18. echo "Nie ma takiego ID";
  19.  
  20. )

Powie mi ktoś jak to "coś" napisać?

Wyskakuje mi błąd ...

CODE
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in /home/public_html/edytuj.php on line 10

wiem że komenda update jest źle zrobiona, ale to akurat poprawie. Jak wyciągać ten rekord poprzez ID ?
MrCoody
  1.  
  2. if ( isset($_GET['id']) ) {
  3. $zapytanie = "SELECT `id` ,`tytul`,`tresc` FROM `strony` WHERE id=$_GET['id']";
  4. $idzapytania = mysql_query($zapytanie);
  5. $wiersz = mysql_fetch_row($idzapytania)

[po ludzku]Pobierasz z bazy strony "id" , " tytul" i " tresc" a nie zmienną biggrin.gif
WHERE id=$_GET['id'] pobiera tylko te rekordy które mają ten id co przekazuje zmienna $_GET['id'][/po ludzku]

POWINNO DZIAŁAĆ biggrin.gif
R0ckY